جستجو

بررسی تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش و مشتری
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (69)
  • 0

بررسی تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش و مشتری

 

خوب کار کردن ضمانتی برای جذب مشتری نیست و دیر یا زود متوجه خواهید شد که تنها استعداد داشتن یا خلاق بودن باعث موفقیت نمی‌شود. هر چند داشتن مهارت و دانش می‌تواند یک عامل مثبت در کسب‌و‌کار باشد، اما تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

مشتری خواه در اداره‌ای فیزیکی با شما ملاقات کند، خواه از طریق تماس‌ تصویری در اسکایپ با یکدیگر ارتباط داشته باشید، فضای کاری نقش مهمی را در فروش محصول یا ارئه خدماتتان ایفا خواهد کرد.

اغلب مردم از چنین عامل مهمی غفلت می‌کنند و نمی‌دانند که مشتری به ظاهر توجه می‌کند و حسی را که باید دریافت کند از آن فضا خواهد گرفت. اگر از دید مشتری به قضیه نگاه کنیم، او می‌خواهد کارش به‌درستی انجام شود و چنین چیزی تا حدودی صحیح است.

اما در واقع بازاریان و تبلیغات‌کنندگان به‌خوبی می‌دانند که موقعیت و شرایط محیط فعالیت یک شرکت اغلب از خود محصول آن شرکت بیشتر اهمیت دارد. در واقع از هر ۱۰ نفر حدود ۹ نفر زمان خرید تحت تاثیر عوامل بصری قرار می‌گیرند. ما تمایل داریم که با احساساتمان انتخاب کنیم و هر روز چنین کاری را انجام می‌دهیم، حتی وقتی که خودمان متوجه آن نیستیم.

بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش و مشتری را توضیح دهیم.

 

محیط اداری مدرن چیست؟

در سال‌های اخیر توجه به تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش بین کسب‌و‌کارها افزایش پیدا کرده است. سبک مدرن امروزه از سبک کلاسیک طرفداران به‌مراتب بیشتری دارد، چون واقعا سادگی و زیبایی را برای محیط به ارمغان می‌آورد.

استفاده از تاثیر انواع سبک مبلمان اداری مدرن ، رنگ‌آمیزی و نورپردازی‌های جدید می‌تواند اثر خوبی بر مشتری داشته باشد، در نتیجه سطح فروش را افزایش خواهد داد.

 

محیط اداری مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

محیط اداری مدرن باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد که آن را از محیط‌های قدیمی متمایز ‌کند. وجود صندلی انتظار می‌تواند یکی از آن‌ها باشد، قطعا نبودن صندلی در فضای کسب‌و‌کار اصلا خوشایند نیست.

وقتی در محیط اداری صندلی انتظار وجود نداشته باشد، شاید مشتری با خود فکر کند چقدر شرکت از لحاظ مالی در مضیقه بوده است یا می‌خواهد زودتر از دست مشتری خلاص شود.

از وجود صندلی کافی در محیط کار خود مطمئن شوید، این‌که بگذارید مشتری‌ها کل وقت را سرپا بایستند اصلا خوشایند نخواهد بود. علاوه بر این جایگاه قرارگیری صندلی‌ها باید طوری باشد که برای مراجعه‌کنندگان جالب باشد، نه این‌که پشت مانیتور کامپیوترتان باشند.

از مجموعه‌ای از کتاب‌هایتان، آثار چاپی زیبا، آثار هنری ارزشمند، مدارک و پاداش‌های کاری نیز می‌توانید در محیط کار خود استفاده کنید. فضای کاری و چیدمان مبلمان جدای از داشتن کارایی باید متناسب با پیامی باشد که می‌خواهید به مشتری بدهید.

موقعیت‌های خاص می‌توانند بر نتیجه ملاقات با مشتری تاثیر داشته باشند. در طراحی کلاسیک، جایی که میز کارتان بین شما و مشتری قرار می‌گیرد، بر اعتماد کاری تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند همچون مانعی بینتان عمل کند. چنین چیزی نشان می‌دهد دوست ندارید او در کارتان دخالتی داشته باشد.

بسته به نوع پروژه، مشتری و آن‌چه که سعی دارید به‌دست آورید، می‌توانید موقعیت را تغییر دهید. میز کنفرانسی که شما و مشتری می‌توانید پشت آن بنشینید، راه‌حل خوبی است که نشان می‌دهد لازم است تا در مورد طراحی پروژه یا مفاد قرارداد بحث ‌و‌ گفتگو کنید. اما دقت کنید که پشت میز نشستن مقابل فرد می‌تواند فضایی رقابتی و دفاعی ایجاد کند.

بنابراین اگر قصد دارید فضایی راحت و غیررسمی ایجاد کنید، میز گرد را پیشنهاد می‌دهیم، چون برای گفتگوی بین افراد ایده‌آل‌تر خواهد بود. طبق تحقیقات خمیدگی‌ها از خطوط صاف در مبلمان جذاب‌تر هستند.

 

تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش | هونیک

 

۵ تاثیر طراحی دکوراسیون اداری مدرن

همانطور که به آن اشاره شد، یکی از دلایل اهمیت طراحی دکوراسیون اداری تاثیری است، که بر فروش شما خواهد گذاشت. در ادامه مطلب بیشتر با تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش اشاره خواهیم داشت:

۱) افزایش بهره‌وری

تمام سعی شرکت‌ها افزایش بهره‌وری کارمندانشان است، چون نتیجه چنین چیزی به سود آن شرکت و سازمان خواهد بود. طبق تحقیقات انجام شده، تعاون و همکاری بین اعضای شرکت می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری شود و چنین چیزی با استفاده موثر از فضا قابل دسترسی خواهد بود.

اداره‌هایی را تصور کنید که باشگاه، اتاق بازی، ورزش و جایی برای استراحت دارند، چنین فضایی بر سلامت و بهره‌وری کارکنان خواهد افزود.

۲) کارمندان سالم‌تر

طبق تحقیقات به‌عمل آمده سلامت کارمندان یک شرکت در دراز مدت تحت تاثیر طراحی اداره قرار دارد. به‌همین علت جای تعجب نخواهد داشت اگر بگوییم تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش صحت دارد.

رایج‌ترین مشکلات کارمندان امروزی فعالیت‌های جسمانی کم و فشارهای فیزیکی بر بدن است که می‌تواند موجب بروز مشکلاتی مانند تحلیل عضلات شود و به مفاصل، دیسک‌ها و اعصاب فرد فشار وارد کند.

نشستن طولانی مدت می‌تواند گردش خون به مغز را کاهش دهد، در نتیجه سلامت ذهنی افراد نیز در خطر است. با ایجاد تغییرات در طراحی می‌توانید تاثیر دکوراسیون بر فروش را افزایش دهید. چون زمانی که کارمندان سالم‌تری داشته باشید، قطعا میزان بهره‌وری آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

۳) جذب استعدادهای برتر و حفظ آن

اگر قصد دارید کارمندان و پرسنل با استعدادی را جذب کنید، به انواع سبک دکوراسیون اداری توجه کنید. از خود بپرسید در اولین ملاقات فضای کاری چه تاثیری بر افراد خواهد داشت؟ آیا این فضا به سوال‌هایی که در ذهن مشتری وجود دارد، پاسخ می‌دهد.

جذب استعدادهای برتر در زمینه کاری و استخدام افراد لایق دشوارترین بخش کار است. در این مواقع نیز متوجه تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش خواهید شد، چون بدون استخدام افراد شایسته افزایش سطح فروش امکان‌پذیر نیست.

۴) کاهش استرس و اضطراب

شاید به ‌نظر برسد کاهش استرس و اضطراب هیچ ربطی به موضوع طراحی دکوراسیون اداری بر فروش نخواهد داشت اما با کاهش استرس در طراحی‌های جدید، می‌توان در حفظ سلامت و تندرستی افراد موثر عمل کرد.

برای کاهش استرس می‌توانید در طراحی داخلی از رنگ، نور طبیعی، گیاهان و فضای باز استفاده کنید. مطب پزشکی را در نظر بگیرید که تمام این اصول را در طراحی رعایت کرده است. بدون شک بیماران در این مکان احساس بهتری خواهند داشت.

۵) در ذهن ماندگارتر خواهید شد

هیچ شکی نیست که اولین برخوردها همیشه اهمیت بیشتری دارند. ملاقات با مشتری در دفتر خودتان مزیت بزرگی است و می‌توانید با قوانین خود جلسه مورد نظر را پیش بروید. اما باید صحنه‌ای خلق کنید که به شما کمک کند نقش حرفه‌ای خود را به بهترین شکل ایفا کنید.

البته منظور این نیست که خودتان نباشید، بلکه اداره و دفترتان باید با حرفه‌تان سازگار باشد و شخصیت خلاق خودتان را بازتاب کند. در واقع باید ویژگی‌هایی را نشان دهد که به داشتن آن‌ها افتخار می‌کنید و اگر چنین چیزی نباشد مشتری متوجه خواهد شد.

هر سبک و سیاقی که دارید، بین دکوراسیون اداری مدرن یا سنتی سعی کنید فضایی خوب، دلپذیر، گرم و راحت به‌وجود آورید. حین راه رفتن نیز تاثیر اولین برخورد را فراموش نکنید و خودتان باشید.

واکنش احساسی افراد بسته به محیطی که در آن قرار می‌گیرند، تغییر می‌کند و بیشتر ما از فضاهای سرد، غیر صمیمی، خشک و کسل‌کننده فراری هستیم. همچنین باید بدانیم مشتری از افراد حرفه‌ای خرید می‌کند که دوستشان داشته باشد و به آن‌ها اعتماد کند.

مدت زمانی که مشتری در اتاق انتظار منتظر است، بهترین فرصت برای معرفی خود و شرکتتان است. اگر عکاس یا طراح هستید، انتظار مشتری فرصتی مناسب برای نشان دادن آثارتان به او خواهد بود. می‌توانید با عکس یا چاپ آثارتان کیفیت کارتان را نشان دهید اما موثرترین راه تبلیغ کار با کلیپ ویدئویی یا اسلاید خواهد بود.

 

تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش | هونیک

 

سخن نهایی

همان‌طور که مشاهده کردید دکوراسیون و اکسسوری اداری بر فروش قابل چشم‌پوشی نیست، تاثیر دکوراسیون اداری بر فروش از استخدام پرسنل گرفته تا افزایش بهره‌وری همگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع فرد یا شرکتی می‌تواند موفق عمل کند که مجموعه‌ای از عوامل را در نظر بگیرد و با استفاده از المان‌های تاثیرگذار در محیط کاری بیشترین بهره را ببرد.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران