جستجو

تاثیر انواع گل و گیاه آپارتمانی بر روحیات، خلق و خوی افراد
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (100)
  • 0

تاثیر انواع گل و گیاه آپارتمانی بر روحیات، خلق و خوی افراد

 

نگهداری از موجودات زنده و مراقبت از آن‌ها، به انسان حس فوق‌العاده خوب مفید‌بودن می‌دهد، اما اگر تا به حال هیچ گیاهی نداشتید و حتی حس می‌کنید که حضور گیاهان در خانه، اصلا برای شما جذاب نیست، فقط تا انتهای این مطلب با ما بمانید. در این مطلب قرار است بهترین گیاهان آپارتمانی را با هم بررسی کنیم، نکات اختصاصی پرورش هر کدام را به شما بگوییم و به شما کمک کنیم که پس از خواندن این مقاله، چند گیاه جذاب و زیبا، برای خانه‌تان انتخاب کنید. پس با ما بمانید.

 

پرورش گل آپارتمانی | هونیک

 

چگونه گیاهان آپارتمانی پرورش دهیم؟

اولین و مهم‌ترین قانون پرورش از انواع گل آپارتمانی این است که شرایط نگهداری از گل و گیاه را به بهترین شکل ممکن، فراهم کنید. در واقع باید بدانید که بهترین گلهای آپارتمانی با قوی‌ترین ریشه‌ها و محکم‌ترین برگ‌ها، در شرایط نامناسب به‌سرعت خراب می‌شوند و هیچ زیبایی نخواهند داشت.

بنابراین اگر نمی‌دانید که چگونه گیاهان آپارتمانی پرورش دهید، پیش از انتخاب نوع گیاه و بررسی مدل‌های مختلف آن، این موارد را به خاطر بسپارید:

۱- نور کافی همراه با هوای آزاد

به‌عنوان اولین و مهم‌ترین قانون پرورش انواع گیاهان آپارتمانی، به خاطر بسپارید که همه گیاهان صرف نظر از حرف اغلب فروشنده‌ها مبنی بر رشد در محیط بی‌نور، به حداقل یک ساعت تابش نور آفتاب نیاز دارند. ممکن است برخی گیاهان بتوانند کمبود نور را تحمل کنند، اما در این وضعیت دچار توقف رشد شده یا رشد علفی خواهند داشت.

رشد علفی حالتی است که ساقه‌های گیاه، نازک و بلند شده و برگ‌ها کوچک و ضعیف می‌شوند. گیاه در این وضعیت به دنبال نور خورشید می‌گردد و رشد علفی، روشی برای پیدا کردن روزنه‌ای از نور است. اگر خانه شما به هیچ عنوان نور آفتاب ندارد، می‌توانید از لامپ‌های رشد گیاه استفاده کنید که با هزینه خیلی کم، در دسترس هستند.

علاوه بر نور کافی، اغلب گیاهان به چند ساعت هوای آزاد هم نیاز دارند. بنابراین گیاهان را در گوشه‌های بدون تهویه خانه قرار ندهید و روزانه، یک الی دو ساعت پنجره‌ها را باز کنید تا هوای مطبوع بیرون از خانه، به گیاهان شما برسد.

۲- خاک مناسب با زهکشی درست

قانون دوم برای داشتن زیباترین گلهای آپارتمانی، استفاده از خاک مناسب گیاه است. برخی گیاهان برای داشتن ریشه‌های قوی و محکم، به خاک سبک نیاز دارند که آب به‌سرعت از روی خاک عبور کند و در اطراف ریشه نماند. این مدل گیاهان، معمولا ریشه‌های پیاز مانند و غده‌ای دارند که آب را در خود نگه می‌دارند و استفاده از خاک سنگین برای آن‌ها، باعث باقی ماندن آب در خاک شده و به پوسیدگی گیاه منجر می‌شود.

 زهکشی گلدان نیز باید با توجه به نوع گیاه و ریشه آن، انجام شود. منظور از زهکشی، لایه اولیه‌ای است که درون گلدان می‌ریزیم تا پس از آن، گیاه و خاک مناسب روی آن قرار بگیرد. بهترین و مناسب‌ترین مورد برای زهکشی، پرلیت دانه‌درشت است. پرلیت نوعی سنگ سبک و مشابه یونولیت است که از قارچی‌شدن بخش پایینی گلدان جلوگیری کرده و بهترین گزینه برای زهکش گلدان است.

۳- گلدان مناسب

اغلب افراد در زمان خرید گلدان، ترجیح می‌دهند گلدان‌های شکیل و بزرگ سرامیکی یا گلدان‌های خاص فلزی بخرند. خب در همین بخش باید به شما بگوییم که انواع گیاهان آپارتمانی با وجود همین مدل گلدان‌ها، به‌سرعت نابود می‌شوند و این موضوع، یکی از دلایل اصلی خراب‌شدن اغلب گیاهان است.

بهترین و مناسب‌ترین گلدان برای گیاهان، گلدان‌های معمولی و پلاستیکی است. هر قدر سوراخ‌های کف گلدان بیشتر باشد، آب سریع‌تر از گلدان خارج شده و احتمال پوسیدن ریشه کمتر می‌شود. نکته مهم بعدی، اندازه گلدان است. گلدان خیلی بزرگ باعث توقف رشد گیاه می‌شود، زیرا گیاه تمام توان خود را برای پرکردن ریشه می‌گذارد و هیچ برگ جدیدی به شما نخواهد داد.

سایز گلدان باید یک یا دو سایز بزرگتر از ریشه باشد. پس از آن هم می‌توانید گیاه را در گلدان مناسب پلاستیکی گذاشته و همان گلدان را در یک گلدان زیبا و خاص سرامیکی، سفالی یا فلزی بگذارید. در این حالت علاوه بر زیبایی، سلامت ریشه گیاه آپارتمانی شما تضمین می‌شود.

۴- آبیاری و کوددهی منظم

آبیاری گل و گیاه آپارتمانی، یکی از چالش‌های اصلی اغلب افراد است. برخی تصور می‌کنند که گیاهان را فقط در روزهای خاصی باید آبیاری کنند که به این روش، آبیاری تقویمی می‌گویند. برخی هم آبیاری را چشمی و گاهی با فاصله‌های کم و گاهی با فاصله زیاد، انجام می‌دهند. بهترین و درست‌ترین روش آب‌دهی، در نظر گرفتن چند مورد زیر است:

  • نیاز گیاه: برخی گیاهان مثل گل سنگ یا اگزالیس، به‌محض تشنه شدن بی‌حال شده و برگ‌های خود را می‌بندند. در این حالت، باید نیاز گیاه را بسنجید و بر طبق آن آبیاری را انجام دهید.
  • دمای هوای خانه: در روزهای سرد سال و زمانی که دمای هوای خانه مناسب است، نیاز به آبیاری کاهش پیدا می‌کند. در روزهای تابستان، این موضوع تغییر کرده و باید دفعات آبدهی را بیشتر کنید.
  • بررسی خشکی خاک: همه گیاهان را تنها پس از بررسی میزان خشکی خاک‌شان باید آبیاری کنید و این روش، اصولی‌ترین روش آبیاری برای داشتن بهترین گیاهان آپارتمانی است. برای برخی گیاهان، باید دو تا سه سانتی‌متر را چک کنید و خاک برخی گیاهان دیگر را باید با کمک سیخ چوبی بررسی نمایید و تنها در صورت خشکی کامل خاک، نوبت بعدی آبیاری را مشخص کنید.

علاوه بر آبیاری و نکات آن، همه گیاهان آپارتمانی به کوددهی منظم در تمام فصل‌های سال نیاز دارند و باید با توجه به نوع گیاه، به گیاه کود بدهید.

۵- بررسی دوره‌ای گیاه برای جلوگیری از بیماری

با وجود همه این موارد و حتی در صورت توجه به همه نکات قبلی، همیشه احتمال قارچی‌شدن گیاهان، آفت‌زدن برگ‌ها یا حضور کنه‌ها و پشه‌ها وجود دارد. به همین خاطر همیشه برگ‌های گیاه خود را بررسی کنید و هر نشانه‌ای از بیماری را جدی بگیرید.

 

بهترین گیاه آپارتمانی | هونیک

 

گیاهان خانگی چطور به سلامت ما کمک می‌کنند؟

برای اغلب افراد، درگیری‌های ذهنی و مشغله‌های کاری، فرصت چندانی برای توجه به جزئیات باقی نمی‌گذارد و در این حالت، احتمالا افراد زیادی ترجیح می‌دهند یک دغدغه تازه به زندگی خود اضافه نکنند.

با وجود این باید به این دسته افراد یادآوری کنیم که ارتباط انسان با گیاهان و خاک، همیشه به بهبود شرایط آدم‌ها کمک کرده است. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مزیت گیاهان آپارتمانی و تاثیر آن بر سلامت انسان‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • کاهش خستگی روحی، استرس و افزایش انرژی

نگاه‌کردن به گیاهان باطراوت، دنبال‌کردن فرآیند رشد آن‌ها و تماس فیزیکی با برگ گیاهان، به افزایش روحیه کمک می‌کند و می‌تواند انرژی از دست رفته شما را جبران نماید. در صورتی که دغدغه‌های زیاد محیط کاری یا چالش‌های موجود در خانه باعث خستگی شما شده، بدون شک با نگهداری از یک یا چند گل و گیاه آپارتمانی، احساس بهتری خواهید داشت.

  • بهبود کیفیت هوای فضای داخلی

همه گیاهان با جذب دی‌اکسید کربن و تولید اکسیژن، فضای اطراف خود را به محیط بهتری برای کار، فعالیت و حتی استراحت، تبدیل می‌کنند. افزایش میزان اکسیژن در یک فضای بسته، به عملکرد سریع‌تر و بهتر ذهن منجر شده و خستگی ناشی از کمبود هوای سالم را هم کاهش می‌دهد.

  • ایجاد طراوت و تازگی در محیط‌های مدرن و خشک

حضور حتی یک گیاه در گوشه‌ای از فضای خشک و مدرن، می‌تواند حال و هوای ساکنان آن فضا را تغییر داده و انرژی محیط را افزایش دهد. تنها کافی است که گیاه مناسب با هر محیطی را بشناسید و با توجه به مشخصات آن فضا، گیاه متناسب و سازگار را برای آن‌جا بخرید.

  • کاهش آلودگی صوتی و ایجاد حریم خصوصی

استفاده از گیاهان رونده به‌صورت دیواره‌های سبز در محیط‌های کافی‌شاپ، رستوران یا اداره‌های مختلف، می‌تواند میزان آلودگی صوتی آن محیط را کاهش داده و حریم خصوصی مناسبی برای هر فرد ایجاد کند.

  • ایجاد حس مفیدبودن برای انسان‌ها

افراد زیادی هستند که پس از غرق‌شدن در زندگی روزمره، به یک هدف مشخص برای زندگی نیاز دارند و گیاهان، ساده‌ترین و بی‌آزارترین موجودات زنده‌ای هستند که به‌راحتی این حس ارزشمند را در اختیار انسان‌ها می‌گذارند. نگهداری از چند گلدان یا کاشت انواع گل و گیاه آپارتمانی در تراس یا گلدان‌های اطراف حیاط، همه می‌توانند این حس خوب را در اختیار شما بگذارند.

 

معرفی ده گل برتر آپارتمانی

حالا و پس از بررسی همه این موارد، فقط یک موضوع مهم باقی مانده است: بهترین گلهای آپارتمانی برای نگهداری کدام هستند و چطور می‌توانید از آن‌ها مراقبت کنید؟

در این بخش، اسم انواع گل های آپارتمانی را با هم مرور خواهیم کرد، روش نگهداری از هر کدام را به شما خواهیم گفت و بدین شکل، محبوب ترین گل های آپارتمانی را معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

 

زیباترین گلهای آپارتمانی | هونیک

 

۱- پتوس

پتوس را بی‌اغراق باید زیباترین و راحت‌ترین گیاه برای نگهداری بنامیم. این گیاه تقریبا در هر شرایطی و با هر محیطی، سازگار است. البته اگر می‌خواهید پتوس شما رشد بهتری داشته باشد، حتما باید آن را در نزدیکی یک پنجره جنوبی قرار دهید.

شرایط نگهداری پتوس نیز بسیار راحت است و پس از خشک شدن سطح خاک بین یک الی سه سانتی‌متر، باید آن را آبیاری کنید. احتمالی قارچی‌شدن یا ابتلا به پشه‌های کوچک برای این گیاه وجود دارد که با قارچ‌کش یا سم‌پاشی، می‌توانید به‌سرعت گیاه خود را نجات دهید.

پتوس در انواع دکوراسیون، زیبایی چشم‌نوازی دارد و بدون تردید می‌توانید این گیاه زیبای آپارتمانی را در هر نوع چیدمانی استفاده کنید. مدل‌ها سفید و مرمری آن در محیط‌های پر نقش و نگار، زیبایی خیره‌کننده‌ای خواهند داشت.

قیمت گیاه پتوس بسیار مناسب است و با هزینه خیلی کم، می‌توانید یک گلدان زیبای پتوس بخرید. به همین خاطر و با توجه به نگهداری راحت و هزینه مناسب، از این گیاه برای انواع دیواره‌های سبز استفاده می‌شود.

۲- انواع سانسوریا

یکی دیگر از گیاهان مقاوم و زیبای آپارتمانی که در شرایط کم‌نور هم می‌توانند به رشد نسبی خود ادامه دهند، انواع سانسوریا است. بدون شک این گیاهان زیبا با داشتن شرایط بهتر، خاک مناسب و تهویه خوب، رشد سریع‌تری خواهند داشت.

شرایط نگهداری از این گیاه نیز نسبتا راحت است. باید قبل از آبدهی، از خشک‌بودن خاک گلدان با کمک سیخ چوبی، اطمینان پیدا کنید. پس از آن اطراف گیاه را با یک آبپاش مناسب آبیاری نمایید تا درون برگ‌ها، خیس نشود.

کاربرد سانسوریا برای دکوراسیون مدرن و مینیمال، فوق‌العاده است و زیباترین جلوه را در این محیط‌ها خواهد داشت.

قیمت سانسوریا با توجه به مدل ساده یا لبه‌طلایی و تعداد برگ‌های آن، متغیر است. سانسوریای کوتاه یا کرواتی، قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل‌های شمشیری و بلند دارند.

۳- زامیفولیا

زامیفیولیا گیاه زیبا و پرجلوه‌ای است که برای هدیه‌دادن یا نگهداری به‌عنوان یک گلدان خاص، بی‌نظیر خواهد بود.

شرایط نگهداری زامیفیولیا به نور موجود در محیط، ارتباط مستقیمی دارد. در شرایط کم‌نور، رشد زامیفولیا متوقف می‌شود و نیاز به آبیاری و کوددهی هم از بین می‌رود. عدم توجه به همین مسئله می‌تواند احتمال خراب‌شدن و پوسیدگی ریزوم گیاه را افزایش دهد.

کاربرد زامیفیولیا برای دکوراسیون مدرن و مینیمال، فوق‌العاده بوده و بهترین گزینه برای یک فضای لوکس است. زامیفولیا با توجه به ظاهر زیبا و نگهداری نسبتا آسان، یکی از ده گل برتر آپارتمانی برای هدیه دادن به اطرافیان است.

قیمت زامیفیولیا نسبتا بالا است و همین موضوع هم به لوکس‌بودن این گیاه منجر شده است. بنابراین اگر برای یک فضای مجلل و باشکوه به دنبال گیاهان لوکس آپارتمانی می‌گردید، بدون شک باید زامیفولیا را انتخاب نمایید.

 

محبوب ترین گل های آپارتمانی | هونیک

 

۴- انواع فیکوس

فیکوس‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند. ارتفاع این گیاه به یک تا دو متر می‌رسد و به همین خاطر، یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای لابی هتل‌ها، راهروی شرکت‌ها و دیگر فضاهای خاص مشابه است.

شرایط نگهداری فیکوس نیز درست مثل اغلب گیاهان دیگر، به میزان نور محیط، خاک غنی و مناسب و زهکشی خوب خاک، بستگی دارد. عدم توجه به یکی از این نکات، به پوسیدگی ریشه، قارچی شدن گیاه یا توقف رشد فیکوس منجر می‌شود.

انواع فیکوس برای دکوراسیون مدرن و مینیمال و حتی سنتی و اصیل، کاربرد دارد و بهترین انتخاب برای یک هدیه ماندگار خواهد بود.

قیمت فیکوس نسبتا بالا است و مدل‌های پرتقالی یا بلک آن، قیمت بیشتری دارند.

۵- کاج مطبق

یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی با ظاهر خاص و زیبایی چشم‌گیر، کاج مطبق است. این گیاه زیبا به نور نسبتا زیادی نیاز دارد و مهم‌ترین نکته در نگهداری آن، عدم جابه‌جا کردن گیاه است. آبیاری منظم پس از خشک شدن یک تا سه سانتی‌متر از خاک، به رشد بهتر و سریع‌تر گیاه کمک می‌کند.

کاج مطبق برای انواع دکوراسیون سنتی، مدرن، فانتزی و کلاسیک، بی‌نظیر است و زیباترین جلوه را در محیط‌های مدرن خواهد داشت.

قیمت کاج مطبق نسبتا بالا است و به همین دلیل، یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی است.

۶- اگزالیس

برگ‌های پروانه‌ای این گیاه بنفش و زیبا، بدون شک توجه همه اطرافیان شما را به خود جلب خواهد کرد و اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی خاص، زیبا، لوکس و مدرن هستید، بدون شک باید اگزالیس را تهیه کنید. این گیاه با طلوع آفتاب، برگ‌های زیبای خود را باز میکند و با غروب آفتاب، برگ‌های خود را می‌بندد. نکته جالب این‌جا است که این گیاه به شلوغ‌شدن محیط یا تکان‌خوردن سریع هم چنین واکنشی نشان می‌دهد و برگ‌ها خود را جمع می‌کند.

شرایط نگهداری این گیاه نسبتا سخت است و باید تمام حواس خود را برای رشد بهتر و بیشتر این گیاه به کار ببرید. گرما یا سرمای زیاد، اگزالیس را آزار می‌دهد، آبیاری نامناسب به توقف رشد گیاه یا از بین رفتن برگ‌های فعلی منجر می‌شود و در یک کلام، برای زنده نگه‌داشتن این گیاه بی‌نظیر، کار سختی خواهید داشت.

 اگزالیس در هر مدل دکوراسیون و برای هر محیط، زیبایی خیره‌کننده‌ای خواهد داشت و سختی نگهداری از آن، ارزش زیبایی فوق‌العاده آن را دارد.

قیمت اگزالیس نسبتا مناسب است، اما با توجه به نگهداری سخت آن، نمی‌توانید اگزالیس را به‌راحتی در همه گل‌فروشی‌های پیدا کنید.

۷- انواع کاکتوس

کاکتوس‌ها در اندازه‌های کوچک و بزرگ، به‌راحتی پیدا می‌شوند و خیلی سریع می‌توانید یک مدل مناسب آن را بخرید.

شرایط نگهداری اغلب کاکتوس‌ها مشابه است و با توجه به نیاز کمتر به آب، جزو گیاهان راحت برای نگهداری، دسته‌بندی می‌شوند. البته مراقب باشید که همین عبارت، شما را فریب ندهد و کاکتوس بیچاره خود را با تشنگی و کمبود آب، از بین نبرید!

 انواع کاکتوس برای دکوراسیون مدرن، بوهو و مینیمال، فوق‌العاده خواهند بود.

قیمت اغلب کاکتوس‌ها بسیار مناسب است. اگر برای محیط‌های خاص و لوکس به دنبال بهترین گیاه آپارتمانی از این گونه هستید، باید مدل‌های افوربیا را به شما پیشنهاد کنیم که در واقع ساکولنت هستند و قیمت بسیار بالاتری دارند.

 

گیاهان لوکس آپارتمانی | هونیک

 

۸- دیفن باخیا

احتمالا شما هم در بین اسم انواع گل های آپارتمانی، تا به حال اسم دیفن باخیا را شنیده باشید. این گیاه زیبا با تنه‌ای محکم و برگ‌های بزرگ، ظاهر خاص و زیبایی به محیط خانه یا محل کار شما خواهد داد و به‌سادگی و از طریق تنه گیاه، می‌توانید آن را تکثیر کنید.

شرایط نگهداری دیفن باخیا کمی سخت است و به نور بسیار زیاد نیاز دارد. بهتر است این گیاه را در نزدیکی پنجره‌های جنوبی یا در زیر شیشه‌های نورگیر خانه‌های ویلایی قرار دهید تا بیشترین استفاده را از نور آفتاب ببرد.

 دیفن باخیا برای دکوراسیون سنتی و خانگی، زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاه یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که بدون شک جلوه باشکوهی در چیدمان خانه شما خواهد داشت.

قیمت دیفن باخیا نسبتا بالا است و گیاه بالغ آن، با مبلغ نسبتا بالایی خرید و فروش می‌شود.

۹- بابا آدم

برگ‌های پهن و بزرگ بابا آدم با تنه قوی و مرتفع آن، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و بدون شک، بابا آدم یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی است. نور عالی مهم‌ترین نیازمندی این گیاه برای رشد است و بدون داشتن نور کافی، رشد گیاه شما متوقف خواهد شد.

شرایط نگهداری این گیاه علاوه بر نور زیاد، تغذیه مناسب با انواع کودها مثل هیومیک اسید و ورمی کمپوست است.

بابا آدم برای دکوراسیون خانگی، اداری، در محیط‌های مدرن و بوهو یا فضای کلاسیک خانه‌ها، بی‌نظیر خواهد بود.

قیمت بابا آدم با توجه به تعداد برگ‌ها، ارتفاع ساقه و پهن‌بودن برگ‌ها، افزایش می‌یابد و این گیاه را باید یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی با قیمت نسبتا بالا، دسته‌بندی کرد.

۱۰- ارکیده

هیچ‌کس نمی‌تواند زیبایی خیره‌کننده ارکیده را انکار کند و اگر به دنبال خاص‌ترین و بهترین گل های آپارتمانی هستید، بدون شک باید نگهداری از ارکیده را امتحان کنید. این گیاه به یک فضای مرطوب با نور کافی و غیرمستقیم نیاز دارد.

شرایط نگهداری این گیاه نسبتا سخت است و باید همیشه مراقب ریشه‌های این گیاه خاص باشید. آبیاری این گیاه از پایین انجام می‌شود و باید گلدان ارکیده خود را در یک ظرف پر از آب بدون کلر، قرار دهید.

ارکیده برای دکوراسیون مدرن، کلاسیک، بوهو، فانتزی و مینیمال، بی‌نظیر است و در هر فضایی، تمام نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند.

قیمت گیاه ارکیده نسبتا بالا است و باید ارکیده را یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی بنامیم.

محبوب ترین و بهترین گیاهان آپارتمانی به همین ده مورد محدود نمی‌شوند و ده‌ها مورد دیگر را می‌توانیم در این لیست نام ببریم. با وجود این، حالا و پس از معرفی ده گل برتر آپارتمانی، می‌توانید یکی از این گیاهان را با توجه به سلیقه، موقعیت مکانی پنجره‌های موجود در خانه و دیگر عوامل موثر بر رشد گیاهان، خریداری کنید و از دیدن گیاهان شاداب و باطراوت خود، لذت ببرید.

 

مقایسه ده گیاه برتر آپارتمانی

برای ساده‌تر شدن فرآیند انتخاب بهترین گیاه آپارتمانی برای شما، جدول زیر را آماده کرده‌ایم:

اسم گیاه شرایط نگهداری دکوراسیون مناسب میزان نور قیمت
پتوس آسان همه دکورها متوسط کم
سانسوریا آسان مدرن و مینیمال زیاد بالا
زامیفولیا نسبتا سخت همه دکورها متوسط بالا
انواع فیکوس متوسط مدرن و مینیمال زیاد بالا
کاج مطبق سخت همه دکورها زیاد بالا
اگزالیس سخت همه دکورها متوسط کم
کاکتوس نسبتا آسان مدرن و مینیمال زیاد کم
دیفن باخیا متوسط همه دکورها زیاد بالا
بابا آدم نسبتا سخت همه دکورها زیاد بالا
ارکیده سخت همه دکورها متوسط بالا

در زمان خرید مبلمان خانگی ، می‌توانید گیاهان مورد علاقه خود را هم در نظر بگیرید و با توجه به تناسب آن‌ها با مبلمان منتخب‌تان، بهترین گیاه مناسب خانه یا محل کارتان را بخرید.

 

ده گل برتر آپارتمانی | هونیک

 

سخن نهایی

بهترین گیاهان آپارتمانی از نظر شما کدام هستند؟ ترجیح می‌دهید کدام یک از گیاهان معرفی شده در این مطلب را در خانه یا محل کارتان، نگهداری کنید؟

در این مقاله ده گل برتر آپارتمانی را با هم بررسی کردیم، نیازمندی هر کدام را مرور کرده و مهم‌ترین نکات نگهداری از آن‌ها را به شما گفتیم. امیدواریم تا الان، توانسته باشید که گل و گیاه آپارتمانی مورد علاقه خود را بیابید و با خرید آن، حس زیبای زندگی و رشد یک موجود زنده در نزدیکی خود را تجربه کنید!

 


ثبت نظر

نظرات کاربران