جستجو

۵ دلیلی که نشان می‌دهد چرا باید به طراحی دکوراسیون اداری اهمیت بدهیم!
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (70)
  • 0

۵ دلیلی که نشان می‌دهد چرا باید به طراحی دکوراسیون اداری اهمیت بدهیم!

 

شاید به این موضوع توجه نکرده باشید اما طراحی داخلی دفتر کار شما به اندازه کیفیت کارتان اهمیت دارد. به این موضوع فکر کنید که اولین چیزی که توجه مشتری را در زمان ورود به محل کارتان جلب می‌کند چیست؟ احتمالا مشتریان شما به وسایل، آثار هنری و تمیزی محل کارتان توجه خواهند کرد. معمولا مراجعه‌کنندگان و کارمندان باتجربه خواهان کسب‌وکاری منظم و شیک هستند. محیط کار زیبا می‌تواند بر عملکرد و روحیه کارکنان تاثیر بگذارد. در ادامه به بررسی اهمیت طراحی دکوراسیون اداری می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

 

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری | هونیک

 

چرا باید به دکوراسیون محیط کار خود توجه کنیم؟

دلایلی که باید به سبک دکوراسیون داخلی اداری خود توجه کنید شامل مواردی است که در ادامه شرح می‌دهیم.

۱.دکوراسیون شما بازگوکننده داستان کسب و کارتان است.

پشت هر کسب و کاری داستانی تعریف کردنی وجود دارد. آیا کسب و کار شما با سرعت نور در حال رشد است؟ آیا در آستانه نوآوری هستید؟ اگر چنین است شاید بد نباشد تا فضای کاریتان مدرن، با طراحی مرتب و نورپردازی زیاد باشد.

زمانی‌که مشتریان وارد محیط کارتان می‌شوند باید هیجانی را که از طراحی دفتر شما ساطع می‌شود احساس کنند.

اگر خدمات ارائه می‌دهید شاید بهتر است تا محیط کارتان را طوری طراحی کنید که مشتریان در آن احساس آرامش و آسودگی کنند.

همه بخش‌های فضای کاری شما مثل مبلمان و آثار هنری موجود روی دیوارها می‌توانند روایتی از کسب و کار شما برای مشتریان باشند. اگر در طراحی دکوراسیون اداری دقت کافی به خرج دهید میزان فروش و تعداد مشتریان شما افزایش خواهد یافت.

رنگ‌ها در تحریک احساسات افراد نقش مهمی دارند. با انتخاب رنگ‌هایی که با هم متناسب هستند می‌توانید افراد را غرق در آرامش و شادی کنید.

شرکت‌های آی‌تی، گرافیک و سایر شرکت‌های خلاق باید از رنگ‌های خاص و متنوع در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنند. همچنین بهتر است وسایل خاصی را در دفتر کاری خود بچینند.

شرکت‌های حقوقی، دفاتر حسابداری و سایر شرکت‌های تجارت محور بهتر است تا در محیط کارشان طرح‌های کلاسیک، رنگ‌های نسبتا تیره و آثار هنری خاص به کار ببرند.

۲.طراحی فضای کاری شما بر کارمندانتان تاثیر می‌گذارد.

مورد دیگری که نشان‌دهنده اهمیت طراحی دکوراسیون اداری است مربوط به این می‌شود که بیشتر مردم زمان زیادی را در محل کار خود می‌گذرانند.

اگر محیط کارتان شلوغ باشد ممکن است کارکنان شما دچار استرس شوند و نتوانند برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند. معمولا بهره‌روی در محیط‌های کاری با طراحی ضعیف آسیب می‌بیند.

محیط کار باید برای کارکنان جذاب باشد تا از آن استقبال و قدردانی کنند. کارکنان شما افرادی هستند که باید با مشتریان ارتباط برقرار کنند و در رونق کسب و کارتان تاثیر دارند بنابراین باید کاری کنید تا همواره عملکرد روزانه آن‌ها بهبود پیدا کند.

نور مناسب، فضای کاری راحت و منعطف، خرید صندلی‌ اداری قابل تنظیم و مبلمان اورگونومیک نشان‌دهنده محیط اداری سالم است.

۳.دکوراسیون اداری شما می‌تواند در افزایش سودآوری موثر باشد.

صرف هزینه برای بهره‌مندی از خدمات یک طراح چگونه می‌تواند منجر به افزایش مبلغ حساب بانکی شود؟

پاسخ این سوال واضح است. به‌عنوان مثال با انجام این کار هزینه برق ماهانه شما کاهش می‌یابد. امروزه نورپردازی‌های جدیدتری انجام می‌شود که می‌تواند هزینه برق شما را به حداقل برساند.

اگر در محیط کارتان فضای مرده یا بدون استفاده وجود دارد شاید بتوانید با طراحی دکوراسیون اداری مناسب از آن فضا استفاده مفیدتری کنید یا حتی آن را به کسب و کار دیگری اجاره دهید.

از همه مهم‌تر اینکه علاوه بر دکوراسیون، مبلمان فضای کاری خوب می‌تواند تاثیر مثبتی بر مشتریان بالقوه بگذارد و سودآوری بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

 

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری | هونیک

 

۴.طراحی دکوراسیون اداری بر سلامت کارمندان تاثیر می‌گذارد.

اگر دفتر کاری شما کوچک باشد احتمالا کارمندان شما زودتر دچار سرماخوردگی و انواع بیماری‌ها خواهند شد زیرا همواره میکروب‌ها را به این سو و آن سو منتقل می‌کنند. این موضوع روزهای بیماری و هزینه‌های درمان آن را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اگر از صندلی‌های غیراستاندارد و میزهای کهنه استفاده می‌کنید نباید انتظار داشته باشد که کارکنان شما با انگیزه زیاد مشغول به کار باشند. صندلی غیراستاندارد می‌تواند به کمر کارمندان شما آسیب برساند، در چنین حالتی شخص چگونه با انگیزه زیاد پشت میز کار خود بنشیند و وظایفش را با دقت انجام دهد؟

توصیه می‌کنیم دفتر کارتان را همیشه تمیز کنید و در آن وسایلی قرار دهید که به‌طور استاندارد ساخته شده‌اند. اگر به این موارد اهمیت ندهید ممکن است کارکنان شما به‌دنبال شغل دیگری باشند. این یعنی شما باید زمان و هزینه بیشتری را همیشه برای استخدام کارمندان جدید صرف کنید.

کارمندانی که در محیط کار احساس رضایت و شادی دارند احتمالا مدت بیشتری را در آن شرکت فعالیت خواهند کرد. بهتر است در شرکت خود مکانی آرام داشته باشید تا کارمندان برای استراحت‌های کوتاه خود به آن جا مراجعه کنند.

۵.دکوراسیون محیط کار شما نشان‌دهنده شخصیت شما است.

یکی دیگر از دلایل اهمیت طراحی دکوراسیون اداری است که این محیط تصویری از شخصیت شما را به مشتریان و کارکنان نشان می‌دهد. مشتریان دفتر کاری به هم ریخته را با ذهنی آشفته و بدون برنامه مرتبط می‌دانند.

حتی اگر شما کارتان را با کیفیت عالی انجام دهید محل کار قدیمی شما یک شخصیت غیرحرفه‌ای را در ذهن آن‌ها باقی می‌گذارد.

 

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری | هونیک

 

سخن نهایی

بدون شک اهمیت طراحی دکوراسیون اداری غیرقابل چشم‌پوشی است. با اهمیت به محیط کسب و کارتان می‌توانید مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. سبک دکوراسیون و انواع مبلمان اداری شما نشان‌دهنده شخصیتتان است. اگر به این محیط اهمیت دهید در واقع به کارکنان و مشتریان خود نشان می‌دهید که ارزش زیادی به کارتان قائل هستید و از همه جنبه‌ها در حال بهبود کیفیت خدمات هستید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران