جستجو

۹ مزیت شگفت انگیز مبلمان اداری ارگونومیک در محیط اداری!
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (71)
  • 0

۹ مزیت شگفت انگیز مبلمان اداری ارگونومیک در محیط اداری!

 

در دنیای امروزی که سلامت افراد اهمیت زیادی پیدا کرده، بیشتر از گذشته مهم است که مزایای مبلمان اداری ارگونومیک را به خاطر سلامت و بهره‌وری کارمندان خود در نظر بگیرید. اثرات منفی بیشتر از ۴۰ ساعت نشستن روی مبلمان سنتی اداری روی سلامت ذهن و بدن کارمندان را نمی‌توان نادیده گرفت.

فواید مبلمان اداری استاندارد بسیارگسترده می‌تواند باشد، از جمله جلوگیری از بیماری قلبی،کمردرد،تحلیل عضلات. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا آن‌ها را بیشتر بررسی کنیم.

 

تاثیر شگفت انگیز داشتن وسایل اداری ارگونومیک | مبلمان اداری و خانگی هونیک

 

۹ تاثیر شگفت انگیز داشتن وسایل اداری ارگونومیک

زمانی که مدیران شرکت‌ها درک درستی از مبلمان اداری ارگونومیک داشته باشند، می‌توانند راحتی و راندمان کاری کارمندان خود را تضمین کنند. با آن‌که مبلمان ارگونومیک اصطلاح عجیبی ممکن است به نظر برسد اما به معنای مبلمانی است که راحتی و ایمنی را تضمین می‌کند و از طرفی تعهد شغلی و بهره‌وری کلی در محیط کار را افزایش می‌دهد.

فواید مبلمان اداری استاندارد به شرح زیر است:

۱) استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک بهره‌وری را بهبود می‌بخشد

زمانی که کارمندان احساس درد کمتر و راحتی بیشتر کنند، روی کار خود می‌توانند تمرکز بیشتری داشته باشند. یکی از مزایای مبلمان اداری ارگونومیک این است که کارمندان می‌توانند در انجام کارهای خود کارآمدتر و بهره‌ور باشند.

استفاده از چنین صندلی کارمندی همچنین راحتی کارمندان را تا حدی افزایش می‌دهد که در تمام طول روز برای تکمیل وظایف خود انگیزه بالایی دارند.

۲) در سلامت کارمندان تاثیرگذار است

یکی دیگر از مزایای مبلمان اداری ارگونومیک، فراهم کردن پشتیبانی طبیعی از خمیدگی‌ها و انحناهای بدن افراد است. صندلی‌ها و میزهای ارگونومیک برخلاف مبلمان اداری سنتی، پشتیبانی از بدن فراهم می‌کنند که به کاهش دردها و گرفتگی‌های عضلانی کمک می‌کند.

استفاده از مبلمان اداری که ستون فقرات شما را تنظیم کرده و از نوع نشستن شما پشتیبانی کند، می‌تواند در حفظ سلامتتان تا سالیان سال موثر باشد.

۳) کاهش درد گردن و کمر

بیشترین شکایتی که کارمندان در دنیا دارند، داشتن مشکلات مربوط به درد گردن و کمر ناشی از کار کردن است. اکثر این آسیب‌ها در دراز مدت رخ می‌دهند که علت آن نادیده گرفتن پشتیبانی درست از بدن حین کار است.

با آن‌که ورزش و انجام منظم حرکات کششی می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند اما این راه حل‌ها تنها علائم این بیماری‌ها را رفع می‌کنند و تاثیری در از بین بردن خود مشکل ندارند.

گرچه یکی دیگر از مزایای مبلمان اداری ارگونومیک این است که از همان ابتدا جلوی بروز چنین مشکلاتی را می‌گیرد تا کارمندان از دردهای عضلانی و مفاصل در امان باشند.

۴) در سطح رضایت کارمندان شما تاثیر دارد

کارمندانی که از نظر ذهنی و فیزیکی احساس درد کمتری کنند، راضی‌تر و سالم‌تر خواهند بود. از فواید مبلمان اداری استاندارد این است که می‌تواند درد کارمندان را کاهش دهد و بنابراین آن‌ها رضایت شغلی بیشتری داشته باشند.

زمانی که کارمندان از کار خود خوشحال باشند، رضایت شغلی بیشتر را گزارش می‌دهند. زمانی که رضایت شغلی‌شان بیشتر باشد، آن‌ها برای کار خود هدف دارند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند و کارآیی بیشتری در محیط کار خواهند داشت.

۵) تعامل در محیط کار را افزایش می‌دهد

طراحی مبلمان اداری ارگونومیک مدرن به‌شکلی است که شما می‌توانید بدون جابه‌جایی زیاد به اطراف، با سایرین تعامل داشته باشند. زمانی که تعامل در محیط کار زیاد باشد، تیم‌ها بهتر وظیفه خود را انجام می‌دهند و شرکت در مسیر موفقیت سریع‌تر به جلو پیش می‌رود.

 

مبلمان اداری سنتی | مبلمان اداری و خانگی هونیک

 

۶) ظاهر اداره شما را مدرن و زیبا می‌کند

یکی از مزایای مبلمان اداری ارگونومیک طراحی زیبا و مدرن آن‌ها است. زمانی که کارمندان در محیط کار زیبا و شیکی کار کنند، شوق و کارآمدی بیشتری دارند، برخلاف زمانی که در اتاقک‌های کار محصور می‌شوند. اداره‌های مدرن محیط سالمی را ایجاد می‌کنند که کارمندان بتوانند در آن‌ها چیزی یاد بگیرند و رشد کنند.

استفاده از مبلمان ارگونومیک، میزهای جادار، تهویه مطبوع، نور طبیعی فراوان به اداره شما ظاهر مدرنی می‌بخشد و یقینا روحیه کاری را در فضا افزایش می‌دهد.

۷) مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

این جمله قدیمی را همیشه باید به یاد داشته باشید که «اولین تاثیرگذاری، آخرین تاثیرگذاری» است. یکی از فواید مبلمان اداری استاندارد این است که به کمک آن‌ها می‌توانید شخصیت و هویت کسب‌وکار خود را بسیار متفاوت و جذاب نشان دهید.

ایجاد فضایی شیک و باکلاس در محیط کار می‌تواند برندتان را در چشم مشتریان برجسته کند و آن‌ها در همان برخورد اولیه جذب شرکت شما شوند.

۸) صرفه‌جویی در هزینه‌ها

برخلاف تصور خیلی از افراد خرید مبلمان اداری استاندارد، ولخرجی نیست. بلکه یکی از مزایای مبلمان اداری ارگونومیک که اهمیت زیادی نیز دارد، صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به محیط کار است. استفاده از مبلمان غیراستاندارد و سنتی پس از مدتی باعث نارضایتی کارمندان و کاهش سطح سلامت آن‌ها می‌شود.

آن‌ها ممکن است غیبت کنند، کارهای خود را به‌خوبی انجام ندهند و حتی پس از مدتی تصمیم به ترک شرکت شما بگیرند. نتیجه تمام این مسائل هزینه گزافی است که باید متحمل شوید از صرف وقت و هزینه برای استخدام نیروهای جدید گرفته تا عقب افتادن موعد تحویل پروژه‌ها.

از طرفی زمانی که به ارگونومیک و استاندارد بودن مبلمان اداری توجه نشان نمی‌دهید، انوع میز مدیریت و صندلی‌های اداره شما پس از مدتی خراب خواهند شد و مجبور هستید مجددا برای جایگزینی آن‌ها هزینه کنید. 

۹) تنوع بالادرطراحی

یکی دیگر از فواید مبلمان اداری استاندارد، وجود مدل‌های با طراحی مختلف در بازار است از میزهای ایستاده گرفته تا انواع صندلی‌های اداری با قابلیت‌های گوناگون. همچنین آن‌ها تنوع رنگی بالایی دارند. زمانی که شما گزینه‌های مختلفی برای انتخاب داشته باشید، می‌توانید خریدتان را براساس سلیقه شخصی و فرهنگ شرکت خود انجام دهید.

 

مبلمان ارگونومیک | مبلمان اداری و خانگی هونیک

 

سخن نهایی

شما با صرف هزینه برای خرید مبلمان اداری ارگونومیک خطر ابتدای کارمندان خود به دردهای عضلانی و مفصلی را کاهش می‌دهید و همچنین سطح بهره‌وری آن‌ها را بالا می‌برید.

بنابراین طبیعی است که مزایای انواع مبلمان اداری ارگونومیک شامل حفظ سلامت فیزیکی و ذهنی کارمندان و همچنین ایمنی آن‌ها شود. این مبلمان به‌طور ویژه‌ای برای کارآمدی و راحتی در محیط کار طراحی شده‌اند.

آن‌ها متفاوت با مبلمان اداری سنتی هستند و از وضعیت نشستن فرد و بدنش به‌شکل طبیعی پشتیبانی می‌کنند تا از شدت فشار روی ستون فقرات، گردن و لگن او کاسته شود. در مطلب بالا فواید مبلمان اداری استاندارد را توضیح دادیم تا اهمیت آن‌ها را بیشتر از گذشته درک کنید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران