جستجو

شیک‌ترین و بهترین نوع مبلمان خانگی برای سال ۱۴۰۲ چیست؟
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (94)
  • 0

شیک‌ترین و بهترین نوع مبلمان خانگی برای سال ۱۴۰۲ چیست؟

 

بهترین نوع مبلمان خانگی همان مبلمانی است که با روح و جان فضای مسکونی درهم بیامیزد، و هماهنگی و زیبایی را به اوج برساند! اما چگونه می‌توان چنین مبلمانی پیدا کرد؟

سبک مبلمان می‌تواند تأثیر زیادی بر فضای محیط زندگی و کار بگذارد. مسلما با طیف گسترده از سبک‌های موجود مبلمان، انتخاب یکی از آن‌ها که با سلیقه شخصی ما مطابقت داشته باشد، کاری چالش‌برانگیز، و البته لذت‌بخش است.

در این مقاله، سبک مبلمان را بررسی می‌کنیم، نگاهی به بعضی سبک‌های پرطرف‌دار برای ۱۴۰۲ می‌اندازیم، و توصیه‌هایی کاربردی درباره انتخاب بهترین نوع مبلمان خانگی ارائه می‌کنیم.

 

انواع سبک مبلمان چه هستند؟

سبک مبلمان (furniture style)، به شکل‌ها و ویژگی‌های خاص آن مربوط می‌شود. این نقش‌ها و ویژگی‌ها، ممکن است به دوره، فرهنگ یا جنبش طراحی خاصی برگردند.

هر سبکی جذابیت‌های خودش را دارد، و با مواد اولیه، رنگ‌ها و جزئیات منحصربه‌فردی شکل گرفته است. زبان بصری سبک‌ها هم متفاوت است، و می‌تواند حالت‌های مختلفی را برانگیخته، و دوره تاریخی یا تأثیر فرهنگی خاصی را منعکس کند.

حالا این پرسش پیش می‌آید که محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان چه هستند؟ در ادامه، از میان ده‌ها سبک و استایل موجود در بازارهای جهانی، به چهار موردشان اشاره می‌کنیم.

سبک سنتی مبلمان

این سبک با تأکید بر ظرافت، تقارن و جزئیات پیچیده، حکاکی‌های پرنقش‌ونگار، پرداخت‌های غنی و شکل‌های کلاسیکی در دل خود دارد.

سبک سنتی، اغلب از سبک‌های اروپایی، مانند انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی الهام می‌گیرد. البته هر نقطه‌ای از دنیا، با تکیه بر تاریخ و فرهنگش، سبک‌های سنتی خاصی دارد.

سبک معاصر و مدرن مبلمان

این نوع مبلمان خطوط براقی دارد، مینیمالیستی طراحی شده، و بر عملکرد تمرکز دارد. مبلمان مدرن یا امروزی طرح‌های تروتمیزی را به نمایش می‌گذارد.

طراحان این سبک، از موادی مانند شیشه و فلز استفاده می‌کنند تا سطوح صافی در مبلمان پدید بیاورند، که حس سادگی و هم‌زمان پیچیدگی را القا کنند.

سبک مدرن اواسط قرنی مبلمان

این سبک با الهام از روند طراحی اواسط قرن بیستم شکل گرفته، و از شکل‌های ارگانیک، الگوهای هندسی و مواد طبیعی برای شکل‌گیری استفاده می‌کند.

مبلمان مدرن اواسط قرنی، ترکیبی از عملکرد و بیان هنری را به نمایش می‌گذارد. همین امر، آن را به انتخاب کسانی تبدیل می‌کند که به‌دنبال زیبایی‌شناسی قدیمی و در عین حال جاودانگی هستند. یکی از انواع مبلمان مدرن که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، مبل مدولار است.

سبک اسکاندیناوی مبلمان

مبلمان اسکاندیناوی که از فرهنگ‌های شمال اروپا آمده، به‌خاطر سادگی، عملکرد و استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، طرف‌داران زیادی پیدا کرده است.

این سبک مبلمان، خطوط تروتمیز و رنگ‌های روشنی دارد. تمرکز آن هم بر ایجاد فضاهای دنج و بدون درهم‌وبرهمی است، تا ثبات و آرامش را به حاضران در محیط منتقل کند.

شما می‌توانید با توجه به علاقه شخصی، ویژگی‌های محل زندگی، و نیازهایتان، هرکدام از این سبک‌ها را انتخاب کنید. بعد از مشخص‌کردن سبک موردعلاقه، می‌توانید سراغ انتخاب بهترین نوع مبلمان خانگی بروید.

در ادامه این مقاله، ویژگی‌های بهترین مدل های مبلمان خانگی را هم مرور می‌کنیم، تا انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید.

 

بهترین نوع مبلمان خانگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین نوع مبلمان خانگی همان مدلی است که با سبک زندگی شما هماهنگ شده، و محیط دل‌پذیری از نظر بصری برای ساکنان خانه ایجاد کند.

این‌ها چهار ویژگی مهمی هستند که هنگام جست‌جو و انتخاب بهترین مدل های مبلمان خانگی باید در نظر داشته باشید:

 

اهمیت مبلمان خانگی | هونیک

 

۱. مبلمان باید سلیقه شخصی صاحب‌خانه را منعکس کند

سبک زندگی، ترجیحات شخصی، و فضایی را که می‌خواهید در خانه‌تان ایجاد کنید، در نظر بگیرید. برای نمونه، آیا به ظرافت سبک‌های کلاسیک یا مینیمالیسمی معاصر علاقه دارید؟

بهترین نوع مبلمان خانگی آن مبلمانی است که در هماهنگی با احساسات صاحب‌خانه، احساس آرامش و خوشبختی را به همراه بیاورد، و در عین حال، منعکس‌کننده دنیای درونی او باشد.

۲. بهترین نوع مبلمان خانگی باید با دکوراسیون موجود هماهنگ باشد

سبک مبلمان باید با زمینه و رنگ‌های موجود در محیط هماهنگ باشد. توصیه می‌کنیم دنبال ظاهر منسجمی باشید که عناصر موجود را به تکامل برساند.

هماهنگ کردن مبلمان با سایر اجزای دکوراسیون، مانند بوفه، فرش و پرده، کار آسان و در عین حال دشواری است! باید سلیقه خودتان را در نظر بگیرید، بهترین رنگ مبلمان را مشخص کنید، و بعد از انتخاب سبک، بهترین نوع را خریداری کنید.

۳. راحتی مبلمان را در اولویت قرار بدهید

مسلما زیبایی‌شناسی در انتخاب بهترین مدل های مبلمان خانگی مهم است، اما این نباید باعث شود راحتی و کاربردی بودن آن را نادیده بگیریم!

در نهایت امر، بهترین نوع مبلمان خانگی آن مبلمانی است که اعضای خانواده را کنار هم بنشاند، و لحظه‌های آرامش‌بخش و راحتی برایشان ایجاد کند.

۴. به کیفیت و طول عمر بهترین نوع مبلمان خانگی توجه کنید

جنس مبلمان بسیار اهمیت دارد. تا جای ممکن، روی مبلمان بادوام و خوش‌ساخت سرمایه‌گذاری کنید. مبلمان باید در گذر زمان، ظاهر و زیبایی خود را حفظ کرده، و کیفیت ساختش را از دست ندهد.

نکته مهم اینکه هنگام انتخاب و خرید مبلمان، اتصال پایه‌های مبل به بدنه‌اش را حتما بررسی کنید. اتصالات باید محکم و قابل‌اتکا باشند. مبل نباید با نشستن فرد، بلغزد یا انحنایی پیدا کند.

در نهایت اینکه با درک سبک‌ها و استایل‌های مختلف مبلمان، و البته در نظر گرفتن عواملی مانند علایق شخصی، سایر عناصر موجود در دکوراسیون، راحتی و کیفیت، می‌توانید بهترین نوع مبلمان خانگی را انتخاب کنید.

 

هنگام انتخاب بهترین نوع مبلمان خانگی به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟

در این قسمت از مقاله، مهم‌ترین نکته‌هایی را با شما در میان می‌گذاریم که هنگام انتخاب و خرید بهترین مدل های مبلمان خانگی باید در نظر داشته، و آن‌ها را بررسی کنید.

توصیه می‌کنیم این نکته‌ها را یادداشت کرده، و هنگام خرید مبلمان، آن‌ها را یکی‌یکی بررسی کنید:

  • ارتفاع پشتی مبل و صندلی کانتر خانگی باید طوری باشد که وقتی به آن تکیه می‌دهید، شانه‌ها و قسمتی از گردنتان را حفظ کند.
  • مبل مناسب باید گودی کمر را هم پوشش بدهد، تا به‌ویژه در نشستن‌های طولانی، کمر فرد درد نگیرد. هنگام خرید، چند دقیقه‌ای روی مبل موردنظرتان بنشینید تا از راحتی‌اش مطمئن شوید.
  • ارتفاع مبل از سطح زمین باید طوری باشد که پاهای فرد نه خم شده، و نه کشیده شوند. حتما مبل‌هایی را دیده‌اید که هنگان نشستن روی آن‌ها، پاها به زمین نمی‌رسند! این ارتفاع اصلا مناسب نیست.
  • وزن مبل هم بسیار مهم است. بعضی مبل‌ها آن‌قدر سنگین و بزرگ هستند که نه‌تنها جابه‌جایی در پله‌ها، بلکه حتی تکان دادنشان داخل خانه، برای تمیزکردن هم عملا غیرممکن است!
  • به نشیمن مبل موردنظرتان دقت کنید. اسفنج و فوم، پرکاربردترین جنس مورداستفاده در ساخت نشیمن مبل هستند. این مواد باید کیفیت بالایی داشته باشند، تا خاصیت ارتجاعی خود را به‌مرور زمان از دست ندهند.
  • کلاف داخلی مبل هم اهمیت زیادی دارد. اگر این کلاف به‌اندازه کافی مقاوم نباشد، حتی با وجود جنس خوب پارچه و اسفنج،‌ باز هم کیفیت کلی کار پایین خواهد بود. کلاف بهترین نوع مبلمان خانگی از چوب باکیفیت، مانند راش ساخته می‌شود.
  • پارچه مبلمان باید تراکم متوسطی داشته باشد تا به‌مرور، کیفیت تاروپود و ثبات رنگش را از دست ندهد. پارچه مبلی باید قابل‌شست‌شو باشد.

 

سخن نهایی

مبلمان یکی از ضروری‌ترین عناصر در طراحی داخلی است. در این مقاله، به بهترین مدل های مبلمان خانگی برای سال ۱۴۰۲ پرداختیم. انواع سبک‌های پرطرف‌دار، و ویژگی‌های مبلمان درجه‌یک را هم به‌اختصار بررسی کردیم، تا اطلاعات مناسبی برای انتخاب داشته باشید.

حالا دوست داریم نظر شما را هم بدانیم. بهترین نوع مبلمان خانگی برای خانه شما کدام است؟ کدام ویژگی مبلمان خانه برایتان اهمیت بیشتری دارد؟ نظر خود را زیر همین مقاله، برایمان کامنت کنید، تا باهم گفت‌وگو کنیم.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران