جستجو

مبل مدولار چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (70)
  • 0

مبل مدولار چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

 

طی چند سال گذشته انواع مبل‌های نسل جدید به بازار آمده‌اند اما بهتر است قبل از خرید بهترین مبل با انواع آن آشنا شوید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. به‌عنوان مثال مبل مدولار از جمله مبل‌های مدرنی است که محبوبیت بالایی به‌دست آورده است. این مبل‌ها از بخش‌های متعدد قابل جابه‌جایی و انتقال ساخته شده‌اند تا انعطاف‌پذیری بالایی را فراهم کنند. با این‌حال راحتی و سبک آن‌ها مانند یک مبل معمولی است. افراد به کمک انواع مبل مدولار می‌توانند مبلمان سفارش خود را به رنگ‌ها و الگوهای متعدد داشته باشند.

اگر با چنین مبلی آشنا نیستید در این مطلب به سوال مبل مدولار چیست پاسخ می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

 

مبل مدولار چیست؟

همان‌طور که گفتیم این مبل‌ها از چندین قطعه قابل جابه‌جایی ساخته شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را به اشکال گوناگون سرهم‌بندی یا اسمبل کنید. فضایی که دارید روی نوع مبلمان نهایی تاثیر خواهد گذاشت.

با اسمبل کردن بخش‌های جداگانه مبل خود، می‌توانید به‌راحتی مبلمانی در اختیار داشته باشید که در هر اتاقی با هر اندازه‌ای جا شود. از جمله انواع مبل مدولاری که می‌توانید درست کنید مبل‌های بزرگ L شکل یا مبل‌های دونفره است.

بسیاری از مبل‌های مدولار مدرن برای انعطاف‌پذیری بیشتر یک پاف مبل یا صندلی عثمانی نیز دارند. این نوع مبلمان با قابلیت‌هایی مانند راحتی بیشتر تطبیق‌پذیری (همه‌‌کاره بودن) و گاهی فضای ذخیره‌سازی بیشتر گزینه‌ای ایده‌آل برای خانه‌های شلوغ هستند.

 

تفاوت مبل مدولار با سکشنال چیست؟

مبل‌های مدولار مبل‌های سکشنال نیز نامیده می‌شوند، اما از مبل‌های سکشنال رایج و سنتی متفاوت هستند. حتی با آن‌که بسیاری از افراد بین این دو تفاوتی نمی‌بینند، اما ویژگی‌هایی متفاوت با یکدیگر دارند.

تفاوت اصلی بین این دو، نحوه اسمبل شدنشان است. انواع مبل مدولار برای این طراحی شده‌اند که بسته به نیاز خود آن‌ها را تغییر دهید و جابه‌جا کنید. طراحی آن‌ها به نحوی است که ارتفاع پشتی‌ها و دسته‌ها همگی در یک سطح قرار دارند.

چنین ویژگی اجازه می‌دهد بخش‌های مختلف مبل را بتوانید جابه‌جا کنید و کاملا بدون توجه به محل آن‌ها با یکدیگر جور می‌شوند. در مقابل مبل‌های سکشنال که جزو مبلمان بزرگی هستند، بیشتر از همه برای فضاها و اتاق‌های نشیمن استفاده می‌شوند.

شکل مبل سکشنال معمولا قابل تغییر نیست و برای تغییر سبک این مبلمان گزینه‌های زیادی ندارد. اما مبل‌های مدولار را می‌توانید به هر شکلی که خواستید استفاده کنید.

 

انواع مبل مدولار ( راحتی ) | هونیک

 

مزایای استفاده از مبل مدولار چیست؟

یک مبل مدولار چندین قطعه دارد که آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید می‌توانید با توجه به فضا و نیاز خود مرتب کنید. خرید انواع مبل مدولار مزایای متعددی دارد. از جمله:

استفاده بهینه از فضا

یکی از مزایای این مبل‌ها این است که تقریبا در هر جایی جا می‌شوند. اگر فضای شما کوچک است یا موانعی مانند گوشه‌ها، درها یا پنجره‌ها دارد می‌توانید مبل را به شکلی که فکر می‌کنید مناسب است مرتب کنید. قسمت‌های مختلف آن می‌توانند جاهایی را در بر گیرند که یک مبل معمولی نمی‌تواند.

مبل‌های مدولار این امکان را دارند که بخش‌های اضافه را به آن‌ها اضافه کنید تا یک فضای بزرگ‌تر را نیز بپوشانید. می‌توانید چندین قطعه را به دیوار تکیه دهید و قطعات دیگر بخش دیگر اتاق را پر کنند. با خرید انواع مبل مدولار می‌توانید به بهترین شکل از فضای خود استفاده کرده و فضایی را برای نشستن فراهم کنید در این حین که تردد افراد دچار مشکل نشود.

جابه‌جایی آسان

جابه‌جایی و نصب مبل‌های مدولار ساده است. هیچ چیزی بدتر از نقل مکان به یک محل جدید نیست و این‌که ندانید مبلمان شما در فضای جدید جا خواهند گرفت یا نه. به‌همین دلیل افراد زیادی تصمیم به تعویض مبلمان خود می‌گیرند.

اما مبل‌های مدولار قطعات متفاوتی دارند تا جابه‌جایی آن‌ها ساده‌تر شود. همچنین عبور دادن آن‌ها از بین درب ورودی آسان‌تر است.

تعویض

اگر یک قطعه از مبل مدولار شما آسیب دیده است چندین راه‌حل دارید. ابتدا می‌توانید آن را دور بیاندازید و قطعات دیگر را به شکلی متفاوت اسمبل کنید یا یک قطعه جایگزین بخرید. نکته مثبت این است که فقط باید پول یک بخش از مبل را بپردازید به جای این‌که مجبور به تعویض کل آن باشید.

تطبیق‌پذیری

زمانی که می‌خواهید دکوراسیون خانه خود را بچینید با خرید مبل‌های مدولار گزینه‌های متعددی در اختیار خواهید داشت.

سرگرمی

این مبل‌ها انتخابی عالی برای افرادی هستند که در خانه خود بازی زیاد می‌کنند. شما می‌توانید زمان بازی مبل‌ها را روبروی یکدیگر به شکل دایره یا U مرتب کنید. حتی می‌توانید یک میز جلومبلی مدرن در وسط بگذارید تا افراد نوشیدنی خود را روی آن بگذارند. انتخابی راحت‌تر در مقایسه با نشستن پشت یک میز ناهارخوری.

شخصی‌سازی

انواع مبل مدولار قابلیت شخصی‌سازی دارند. شما می‌توانید الگوها و رنگ‌های متفاوت را با یکدیگر ست کنید. به کمک این مبل‌ها می‌توانید شخصیت و سلیقه خود را بهتر به نمایش بگذارید.

 

مزایای استفاده از مبل مدولار | هونیک

 

قبل از خرید مبل مدولار به چه نکاتی دقت کنید؟

با آن‌که انواع مبل مدولار مزایای زیادی دارند اما با این‌حال پیش از خرید باید چند مورد را در نظر بگیرید. از جمله:

  • مطمئن شوید پیش از خرید مبل را به‌درستی اندازه بگیرید. چون این مبل‌ها چندین قطعه دارند و باید تمام آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. به همین خاطر مهم است فضای قرارگیری مبل را اندازه بگیرید.
  • بهترین گزینه را برای حداکثر استفاده از فضای خود و نحوه استفاده از اتاق نشیمنتان انتخاب کنید.
  • چون مبل‌های مدولار مساحت سطحی بزرگتری دارند مهم است رنگ آن‌ها بعد از مدتی دل شما را نزند. انتخاب یک رنگ خنثی می‌تواند بهترین گزینه باشد چون به‌خوبی با لوازم دیگر ست می‌شود به‌جای رنگی که همه چیز را شلوغ نشان دهد.

 

مدل مدولار را با چه اجزایی می‌توان دکور کرد؟

اگر می‌خواهید انواع مبل مدولار را دکور کنید، از چندین ایده زیر استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم یک مبل مدولار ترکیبی عالی برای سرگرمی است بنابراین منطقی است که در کنار آن یک میز قهوه‌خوری قرار دهید.

همچنین می‌توانید مبل را کنار یک قالیچه خز یا یک اثر هنری قرار دهید. چنین ایده‌ای به‌ویژه برای مبل‌های با رنگ خنثی خوب است. چون پس زمینه‌ای عالی برای رنگ‌های روشن و رنگارنگ خواهد بود.

یک ایده دیگر برای تزریق رنگ به یک مبل مدولار خاکستری یا به رنگ بژ استفاده از چند کوسن زیبا و الگودار است. این کوسن‌ها را بسته به زمان فصل یا هر زمان که دلتان تغییر بخواهد می‌توانید عوض کنید.

کاور مبل یک راه دیگر برای تغییر مبل شما است می‌توانید از کاورهای الگودار ساده یا مخمل استفاده کنید.

 

چند ایده برای محل قرار دادن مبل مدولار

حالا که متوجه شدید مبل مدولار چیست، نکته بعدی که باید در نظر بگیرید محل گذاشتن آن است، تا یک فضای آرامش‌بخش و کاربردی ایجاد کنید. می‌توانید از ایده‌های زیر الهام بگیرید:

  • مبل مدولار را به موازات دیوار پشتی اتاق و مستقیما در جلوی تلویزیون قرار دهید تا علاوه بر راحتی بهترین دید را به جعبه جادویی داشته باشید.
  • این مبل را اطراف یک میز قهوه‌خوری بچینید تا دسترسی آسان به میز داشته باشید و حال و هوای معاصر و مدرنی شکل گیرد.
  • انواع مبل مدولار انتخابی عالی برای کسانی است که به سرگرمی و بازی علاقه دارند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید به کمک آن‌ها دایره‌ای را تشکیل دهید که افراد دور آن با یکدیگر صحبت کنند

 

مبل مدولار مناسب چه فضاهایی است؟

مبل‌های مدولار اغلب در اولویت خانواده‌های بزرگ یا علاقه‌مندان به سرگرمی قرار دارند. چون فضای نشیمن زیادی را فراهم می‌کنند بدون این‌که بخش زیادی از اتاق را اشغال کنند. همچنین این مبل در ادارات نیز برای استراحت کارمندان، مورد استقاده قرار می‌گیرد.

انتخاب مدل‌های با طراحی مناسب، مانند به شکل حروف L و U به استفاده از فضاهای گوشه کمک می‌کند و فضای بیشتری برای نشستن فراهم می‌شود. زمانی که بتوانید مبلمان خود را تغییر شکل و حالت دهید از فضای خود حداکثر استفاده را می‌برید و در همین حین جای بیشتری برای نشستن ایجاد می‌کنید.

 

آیا مبل مدولار ارزش خرید دارد؟

قیمت انواع مبل مدولار در مقایسه با مدل‌های رایج بیشتر است اما از طرفی راحتی و تطبیق‌پذیری بیشتری نسبت به آن‌ها دارند. این مبل‌ها به‌ویژه مزایای مثبتی دارند که باعث می‌شود استفاده از آن‌ها با احتمالات گوناگون همراه باشد و به‌راحتی بتوانید مبلمان خود را از محلی به محل دیگر انتقال دهید.

 

آیا مبل مدولار ارزش خریدن دارد؟ | هونیک

 

سخن نهایی

در مطلب بالا به سوال انواع مبل مدولار چیست؟ پاسخ دادیم. همان‌طور که متوجه شدید این نسل جدید مبلمان مزایای زیادی با خود به همراه دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از هر فضای اتاق خود استفاده کرده و جای بیشتری برای نشستن مهمانان خود فراهم کنید.

قبل از خرید مبلمان خانگی باید فضایتان را در نظر بگیرید نحوه استفاده از مبلمان را بررسی کنید ببینید به چه تعداد جای نشستن نیاز دارید و همچنین مبلمان را کجا قرار دهید که در تردد راحت افراد مشکلی ایجاد نکنند.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران