جستجو

میز تلویزیون دیواری یا زمینی؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  • ۴ شهریور ۱۴۰۲
  • (65)
  • 0

میز تلویزیون دیواری یا زمینی؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

 

تلویزیون یکی از وسایلی است که در اکثر خانه‌های امروزی پیدا می‌شود. اگر تلویزیون خود را به‌تازگی خریده باشید، احتمال هنوز نتوانستید نحوه نصب آن را مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از بین نصب تلویزیون روی دیوار یا میز انتخاب کنید.

اکثر تلویزیون‌های مدرن قابلیت نصب روی دیوار یا میز را دارند، بنابراین باید براساس محدودیت‌های فضای خود تصمیم به انتخاب بگیرید. با این‌حال در این مطلب قصد داریم با بررسی میز تلویزیون دیواری یا زمینی و مزایا و معایبی که دارند، به شما کمک کنیم ساده‌تر تصمیم‌گیری کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

 

نصب تلویزیون بر روی میز |‌هونیک

 

تفاوت بین میز تلویزیون دیواری یا زمینی چیست؟

ساده بخواهیم بگوییم، میز تلویزیون زمینی این امکان را فراهم می‌کند که مستقیما تلویزیون خود را روی یک سطح صاف به‌صورت محکم قرار دهید. در بازار می‌توانید میزهای متفاوتی را پیدا کنید و با اطمینان از امنیت تلویزیون خود، آن‌ را روی میز مخصوص قرار دهید.

اما زمان تصمیم‌گیری برای انتخاب از بین نصب تلویزیون روی دیوار یا میز، گزینه دیگر میزهای دیواری است که کار نصب را ساده کرده‌اند و فقط باید روی دیوار قرار بگیرند. با آن‌که میزهای دیواری احتیاج به نصب دارند اما برای این کار نیازی به گذاشتن آن‌ها روی سطح خاصی ندارید و می‌توانید تلویزیون خود را دقیقا در جایی قرار دهید که می‌خواهید.

 

مزایای نصب تلویزیون بر روی میز

نصب تلویزیون روی میز مخصوص آن بسیار ساده و سریع است و بنابراین بسیاری از افراد این گزینه را انتخاب می‌کنند. استفاده از میز تلویزیون چندین مزیت دارد.

به‌عنوان مثال به کابل‌ها و پریزها راحت دسترسی دارید. اگر می‌خواهید دستگاه‌های مختلف را به برق بزنید، از بین میز تلویزیون دیواری یا زمینی، مورد دوم را انتخاب کنید. مورد دیگر این‌که خرید میز تلویزیون باعث می‌شود فضای ذخیره‌سازی زیادی در اختیار داشته باشید.

شما به‌راحتی می‌توانید تمامی سیم‌ها، کابل‌ها و کنسول‌های مختلف خود را مخفی کرده و از طرفی فضای اتاق نشیمن خود را خلوت کنید که یک نوع حس آرامش و نظم را تلقین خواهد کرد.

استفاده از میز تلویزیون همچنین به این معنا است که به‌سادگی می‌توانید تلویزیون خود را در صورت لزوم، راحت‌تر جابه‌جا کنید. در بازار میزهایی پیدا می‌شوند که فضای ذخیره‌سازی زیادی دارند تا دفترچه‌های راهنمای نصب وسایل گوناگون و سایر مدارک مهم را داخل آن‌ها بگذارید.

 

معایب نصب تلویزیون بر روی میز

شاید بزرگترین عیب انتخاب میز تلویزیون فضایی باشد که اشغال می‌کند. میز تلویزیون مدرن باید به اندازه کافی عریض باشد تا تلویزیون روی آن بدون مشکل جا بگیرد و خطر افتادن آن وجود نداشته باشد.

از طرفی ارتفاع دید به تلویزیون بستگی به ارتفاع میز تلویزیون دارد و ممکن است برخی افراد زمان تماشای تلویزیون زیاد راحت نباشند.

مورد دیگری که باعث می‌شود افراد از بین میز تلویزیون دیواری یا زمینی، دومی را انتخاب کنند امنیت تلویزیون است. اتفاق‌هایی مانند بی‌دقتی کودکان ممکن است باعث افتادن تلویزیون از روی میز شود. تلویزیون در واقع به چیزی وصل نیست و فقط روی یک سطح صاف قرار داده شده است.

بنابراین امکان افتادن آن وجود دارد و حتی یک هل کوچک می‌تواند به تلویزیون یا شخصی که در آن اطراف قرار دارد، آسیب بزند.

 

مزایای نصب تلویزیون دیواری

نصب تلویزیون روی دیوار کمی پیچیده‌تر است اما گاهی مزایای آن ارزش این سختی را دارد. میزهای دیواری به‌ویژه برای صرفه‌جویی در فضا انتخابی عالی هستند. اگر به طراحی مینیمالیست علاقه دارید، از بین نصب تلویزیون روی دیوار یا میز، تصمیم اول را بگیرید.

چون از فضای اضافه‌ای که بعدا در اختیار خواهید داشت می‌توانید برای جا دادن مبلمان دیگر اضافه کنید. اگر محیط شما متراژ کمی دارد، نصب تلویزیون روی دیوار اجازه می‌دهد تلویزیونی به ابعاد بزرگ را در یک اتاق کوچک جا دهید.

زمان نصب تلویزیون روی دیوار می‌توانید از مطالب راهنمای مختلف استفاده کنید یا از یک نصاب متخصص کمک بگیرید.

 

نصب تلویزیون دیواری | هونیک

 

معایب نصب تلویزیون دیواری

از بین نصب تلویزیون روی دیوار یا میز، روش اول را باید با مهارت انجام دهید. به‌عبارت دیگر نصب یک تلویزیون جدید ممکن است هزینه‌بر باشد و تلاش زیادی ببرد. بدون توجه به این‌که خودتان این کار را انجام دهید یا از فردی کمک بگیرید، باید مطمئن شوید نصب محکم و درست انجام شده است، چون میز دیواری باید بتواند وزن سنگین تلویزیون شما را تحمل کند.

اگر نصب درست انجام نشود یا شل باشد، تلویزیون به‌راحتی خواهد افتاد و هزینه سنگینی به شما وارد خواهد کرد. علاوه بر این در مناطقی که زلزله‌خیز هستند یا لرزش‌های دیگر در آن‌جا زیاد رخ می‌دهد مانند محوطه‌های ساخت‌وساز، نزدیک به راه‌آهن و… میز تلویزیون دیواری ممکن است شل شود.

نصب تلویزیون روی دیوار باعث می‌شود به‌سختی به پورت‌های پشت تلویزیون دسترسی داشته باشید. چون جای خالی بین دیوار و تلویزیون بسیار کم است. بنابراین در اتصال تجهیزات مختلف به تلویزیون به مشکل بر می‌خورید یا به کابل‌های خاص نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این کابل‌هایی مانند کابل برق و HDMI در دید قرار می‌گیرند، مگر این‌که آن‌ها را با مهارت پشت تلویزیون مخفی کنید که می‌تواند شما را مجبور به کمی خرابکاری در دیوار کند.

اگر بین میز تلویزیون دیواری یا زمینی انتخابتان مورد اول بود، باید دستگاه‌های دیجیتال، کنسول بازی و وسایل مشابه را روی یک میز دیگر در نزدیکی تلویزیون قرار دهید. در نتیجه آن کمی از زیبایی نصب دیواری تلویزیون و هدف آن در صرفه‌جویی در فضا، کاسته خواهد شد.

جدول زیر مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار یا میز را بهتر نشان می‌دهد.

  میز تلویزیون دیواری میز تلویزیون زمینی
راحتی نصب نصب مشکل و با دردسر نصب راحت
زاویه دید بسیار خوب بسته به ارتفاع میز تلویزیون
اشغال کردن فضا امکان صرفه‌جویی در فضا باید فضای خاصی برای میز در نظر بگیرید
فضای ذخیره‌سازی فاقد فضای ذخیره‌سازی دارای فضای ذخیره‌سازی برای گذاشتن مدارک و وسایلی مانند کنسول بازی
مخفی کردن سیم‌ها و کابل‌ها سخت و نیاز به خرابکاری در دیوار دارد. آسان
جابه‌جایی تلویزیون سخت به‌راحتی

 

 

خرید میز تلویزیون | هونیک

 

سخن نهایی

نصب تلویزیون روی دیوار یا میز بستگی به نحوه استفاده شما از فضای در دسترستان دارد. برای انتخاب از بین میز تلویزیون دیواری یا زمینی توصیه می‌کنیم به مزایا و معایب هرکدام که در بالا توضیح دادیم، دقت کنید تا بتوانید براساس نیاز بهترین تصمیم را برای خرید مبلمان خانگی خود بگیرید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران