جستجو

میز ناهارخوری گرد یا مستطیل؟ کدام یک گزینه بهتری است؟
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (68)
  • 0

میز ناهارخوری گرد یا مستطیل؟ کدام یک گزینه بهتری است؟

 

تصمیم برای انتخاب از بین میز ناهارخوری گرد یا مستطیل، موضوعی است که بسیاری از افراد زمان تعیین دکوراسیون خانه خود با آن مواجه می‌شوند. این تصمیم از این نظر به‌ویژه مهم است که نمی‌توان اهمیت خرید یک میز ناهارخوری مناسب را نادیده گرفت.

میز ناهارخوری را می‌توان مانند یک نقطه کانونی تصور کرد که دور آن اعضای خانواده یا مهمانان جمع می‌شوند و از غذا و مصاحبت یکدیگر لذت می‌برند. از طرفی شکل این میز می‌تواند نه تنها روی ظاهر اتاق شما و حس و حال آن تاثیر بگذارد، بلکه همچنین در نحوه تعامل شما و مهمانانتان موثر است.

چه تصمیم داشته باشید میز ناهارخوری فعلی خود را عوض کرده یا این میز را به خانه جدید خود اضافه کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. چون با مقایسه میز ناهارخوری گرد یا مستطیل قصد داریم کمک کنیم تا بهترین خرید را داشته باشید.

 

میز ناهارخوری گرد | مبلمان اداری و خانگی هونیک

 

میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری گرد انتخابی مناسب برای اتاق‌های کوچک است که در آن‌جا محدودیت فضا وجود دارد. شاید آپارتمان کوچکی با محدودیت فضای زیاد دارید یا محل زندگی شما طوری است که در آشپزخانه ناهار می‌خورید. در چنین شرایطی از بین میز ناهارخوری گرد یا مستطیل باید مورد اول را انتخاب کنید.

با خرید چنین میزی یک تجربه عالی غذا خوردن برای گروه اندکی از افراد به‌وجود می‌آورید، حتی اگر فضایتان بزرگ باشد. خرید میز گرد بیشتر از همه زمانی منطقی است که یک اتاق مربعی شکل یا محدودیت فضا دارید. لبه‌های گرد میز فضای کمتری را اشغال می‌کنند و به علت محدودیت فضا نگران برخورد با لبه‌های تیز میز نیستید.

مزایای میز ناهارخوری گرد

  • میزهای گرد انتخابی مناسب برای صرفه‌جویی در زمان هستند. این میزها گزینه‌ای عالی برای فضاهایی محسوب می‌شوند که محدودیت دارند، چون مساحت سطحی آن‌ها در مقایسه با میز ناهارخوری مربعی یا مستطیلی شکل کوچکتر است.
  • از بین میز ناهارخوری گرد یا مستطیل، به تعداد اندکی از افراد اجازه می‌دهد دور یک میز کنار یکدیگر بنشینند و فضای صمیمی‌تری را به‌وجود آورند. بنابراین آن‌ها احساسی نزدیکی بیشتری به یکدیگر می‌کنند. همچنین گفتگو اطراف چنین میزهایی راحت‌تر است، چون صدای همه به‌صورت واضح به گوش یکدیگر می‌رسد.
  • میزهای گرد انتخابی عالی برای غذا خوردن اعضای خانواده در کنار یکدیگر هستند، به‌نحوی که همه می‌توانند به ظروف غذا به‌راحتی دسترسی داشته باشند و غذا را به یکدیگر تعارف کنند.
  • فضای زیر اکثر میزهای گرد به ‌شکلی است که فضای کافی برای قرارگیری پای افراد زیر میز و نشستن آن‌ها دور میز وجود دارد.

معایب میز ناهارخوری گرد

  • هرچه میز بزرگتر باشد، فاصله شما از مرکز آن دورتر است. بنابراین کسانی که دور یک میز گرد بزرگ می‌نشینند، سخت‌تر می‌توانند با یکدیگر به‌راحتی حرف بزنند.
  • میزهای گرد اغلب امکان افزودن بخشی اضافه برای نشستن تعداد افراد بیشتر را ندارند. بنابراین تعداد افرادی که راحت می‌توانند دور آن‌ها بنشینند، محدود است. همچنین برخلاف میزهای مستطیلی یا مربعی شکل، امکان تکیه دادن کامل تمام بخش‌های آن‌ها به دیوار (به شکل یکدست) وجود ندارد.
  • چون لبه‌های این میزها گرد است، بخشی از فضای روی میز را از دست می‌دهید. بنابراین از بین میز ناهارخوری گرد یا مستطیل، مورد اول بیشتر از همه در فضاهای محدود کارآیی خود را نشان می‌دهد. اگر اتاق ناهارخوری یا نشیمن شما جای کمی دارد، باید به سمت این میزها بروید.

 

میز ناهارخوری مستطیل | مبلمان اداری و خانگی هونیک

 

میز ناهارخوری مستطیل

میز ناهارخوری مستطیل یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای اتاق نشیمن است که اکثر افراد آن را انتخاب می‌کنند. این میزها انتخابی عالی برای خانواده‌هایی هستند که جمعیت یا مهمانان زیادی دارند. اگر شخصی هستید که همیشه مهمانی‌های بزرگ برگزار می‌کنید یا می‌خواهید یک فضای رسمی‌تر به‌وجود آورید، برای میز ناهارخوری جدید خود دنبال مدل‌های مستطیلی شکل باشید.

مزایای میز ناهارخوری مستطیل

  • میزهای مستطیلی شکل برای دورهمی‌های شلوغ خوب هستند. زمانی که باید از مهمانان بیشتری پذیرایی کنید، فضای نشستن دور این میز بیشتر است.
  • این میزها اغلب بخش اضافه‌ای دارند تا بتوانید اندازه آن‌ها را طبق نیاز خود تنظیم کنید.
  • فضای روی میز حداکثر مقدار ممکن است، بنابراین برای میزآرایی دستتان بازتر خواهد بود.
  • محبوبیت میزهای ناهارخوری قابل گسترش (گسترش‌پذیر) رو به افزایش است و این میزها تنها به شکل مستطیل در بازار پیدا می‌شوند.

معایب میز ناهارخوری مستطیل

  • از بین میز ناهارخوری گرد یا مستطیل، مورد دوم فضای بیشتری را اشغال می‌کند. بنابراین اگر محدودیت فضا دارید، سمت این میزها نروید.
  • گرچه تعداد افراد بیشتری دور این میزها می‌توانند بنشینند اما فضای دور میز آن‌چنان صمیمی نخواهد بود و افراد به‌راحتی نمی‌توانند با یکدیگر حرف بزنند.

 

در خرید میز ناهارخوری علاوه بر شکل به چه نکات دیگری توجه کنیم؟

اگر مردد هستید که بین میز ناهارخوری گرد یا مستطیل کدام یک را انتخاب کنید، در ادامه خواهیم گفت علاوه بر شکل باید به چه نکات دیگری دقت کنید.

 

میز ناهارخوری گرد | مبلمان اداری و خانگی هونیک

 

۱) شکل فضایی که دارید

شکل فضا یا اتاق شما باید متناسب با میز ناهارخوری‌تان باشد. میزهای مربعی شکل الزاما با اتاق با زوایای عجیب یا مساحت متر مربع بسیار پایین، جور در نمی‌آیند. از طرفی میزهای گرد انتخاب مناسبی برای اتاق‌های مستطیلی شکل بزرگ نیستند.

۲) فضایی که میز اشغال می‌کند

باید در نظر بگیرید یک میز چقدر باید فضا اشغال کند. ممکن است یک فضای ناهارخوری کوچکی داشته باشید، بنابراین باید میزی با اندازه متناسب، به‌عنوان مثال یک میز ۴ نفره، پیدا کنید. به همین شکل در یک اتاق ناهارخوری مستطیلی شکل که فضای بیشتری دارید، باید از یک میز بزرگتر استفاده کنید.

زمانی که در مورد شکل و ابعاد میز مورد نظر خود تصمیم گرفتید، باید استایل فضای ناهارخوری خود یا به‌عبارتی دکوراسیون آن را مد نظر قرار دهید. همچنین توجه کنید که چقدر قصد دارید از این میز استفاده کنید و چه کسانی این کار را انجام خواهند داد؟

آیا میز باید خطراتی برای کودکان نداشته باشد یا دوام زیادی به علت استفاده روزمره باید داشته باشد؟ یا فقط قصد دارید از این میز برای مناسبت‌های خاص استفاده کنید.

۳) تعامل اجتماعی

تعامل اجتماعی عامل کلیدی زمان انتخاب میز ناهارخوری گرد یا مستطیل است. چون روی راحتی یا سختی تعامل مهمانان یا اعضای خانواده با یکدیگر تاثیر می‌گذارد. یک میز بزرگ می‌تواند به مهمانان این حس را دهد که از یکدیگر دور هستند، در حالی‌که یک میز کوچک می‌تواند بیش از حد فضای شخصی افراد را محدود کند.

اگر میزبان مهمانی‌های بزرگ یا مناسبت‌های ویژه هستید، باید به این موضوع زمان انتخاب از بین میز ناهارخوری گرد یا مستطیل یا هر مدل دیگری، دقت کنید.

مهم‌ترین چیزی که قبل از انتخاب یک میز جدید باید در نظر بگیرید، اندازه اتاقتان و تعداد مهمانانی است که قصد پذیرایی از آن‌ها را دارید. سپس پشت میز بنشینید و ببینید مناسب نیازهایتان است یا نه.

۴) استایل و جنس میز ناهارخوری

در پایان باید به جنس و طراحی میز ناهارخوری دقت کنید. به‌عنوان مثال میزهای شیشه‌ی از چوبی، ظاهر متفاوت‌تری دارند. همچنین باید به رنگ، بافت و متریالی که در ساخت میز استفاده شده است، دقت کنید. همچنین توصیه می‌کنیم به طراحی میز و تاثیری که روی ظاهر فضای شما می‌گذارد، دقت کنید.

جدول زیر با مقایسه این دو میز، کمک می‌کند برای خرید میز ناهارخوری گرد یا مستطیل بهتر تصمیم بگیرید.

 

میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری مستطیل

فضای اشغالی

مناسب محیط‌های کوچک و با محدودیت فضا

مناسب محیط‌های بزرگ

تعداد کاربران

مناسب برای خانواده‌های کوچک

مناسب برای خانواده‌های بزرگ و تعداد زیاد مهمانان

امکان تعامل

ایجاد فضای صمیمی و راحت‌تر حرف زدن با یکدیگر و شنیدن صحبت‌های دیگران

ایجاد فضای رسمی و افراد از یکدیگر دور هستند.

تغییر اندازه میز

امکان بزرگتر یا کوچکتر کردن میز وجود ندارد.

اندازه میزهای مستطیلی جدید را می‌توان تغییر داد.

 

سخن نهایی

در مطلب بالا تمام اطلاعاتی را که باید قبل از خرید میز ناهارخوری گرد یا مستطیل داشته باشید، در اختیارتان قرار دادیم. به نظر ما مهم‌ترین چیزهایی که در این خرید مبلمان خانگی باید به آن دقت کنید، اندازه فضایتان و تعداد مهمانانی است که می‌خواهید از آن‌ها پذیرایی کنید.

میزهای گرد انتخابی عالی برای فضاهای کوچکتر هستند و با توجه به جای کم خود برای نشستن، فضای صمیمی را به‌وجود می‌آورند. در طرف مقابل افراد بیشتری می‌توانند دور میزهای مستطیلی می‌نشینند و این میزها فضای بزرگتری را اشغال می‌کنند.

همچنین باید به فضای خالی اطراف میز دقت کنید تا افراد زمان جابه‌جایی راحت باشند و به یکدیگر برخورد نکنند. به‌عنوان یک قانون، پیشنهاد می‌کنیم اطراف میز ۷۶ تا ۸۱ سانتی‌متر خالی باشند تا صندلی‌ها به‌سادگی جابه‌جا شوند و افراد موقع نشستن دور میز راحت باشند.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران