جستجو

۱۱ مورد از وسایل دفتر کار خانگی که به آن نیاز دارید؟
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (71)
  • 0

۱۱ مورد از وسایل دفتر کار خانگی که به آن نیاز دارید؟

 

با شیوع بیماری کرونا و لزوم و تاکید بر در خانه ماندن مردم، تغییری در سبک کاری و شغل‌ها به‌وجود آمد، به‌طوری که بسیاری از مردم ترجیح می‌دادند کارهایشان را در خانه انجام دهند. اما کار کردن در خانه نیاز به تهیه وسایل دفتر کار خانگی دارد و باید یک سری وسایل مورد نیاز کار را در خانه داشت تا بتوان کار کرد.

به‌همین خاطر در این مطلب تصمیم داریم به این لوازم اشاره کنیم و ببینیم ضروری‌ترین آن‌ها کدام هستند.

 

وسایل دفتر کار خانگی | هونیک

 

هوم آفیس یا دفتر خانگی به چه معناست؟

هوم آفیس یا دفتر کار خانگی فضایی طراحی شده برای سکونت فرد جهت انجام کارهای اداری است، این فضا برای افرادی که کار آزاد دارند یا به‌طور کلی دورکار هستند بسیار مفید است.

 

وسایل مورد نیاز برای داشتن دفتر خانگی را بشناید!

البته برای کار کردن در خانه وسایلی مورد نیاز است، از صندلی‌های ارگونامیک گرفته تا ریزترین جزئیات مانند گیره کاغذ، هر چیزی در دفتر خانگی باید با منظور خاصی تهیه شود.

برای کار کردن در خانه سلامت ذهنی، سلامت ارگونومیک، مدیریت و ساماندهی زمان، محصولات جذابی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این مقاله ۱۱ وسیله ضروری برای دفتر خانگی را معرفی می‌کنیم:

میز با قابلیت تنظیم ارتفاع

میز کار خانگی یکی از اصلی‌ترین لوازم دفتر کار خانگی است که در مرکز چیدمان اداری قرار می‌گیرد. سطحی که تمام تجهیزات اداری روی آن قرار داده می‌شود و روی آن کار تایپتان را انجام می‌دهید قطعا مهم‌ترین وسیله کار خواهد بود.

نشستن طولانی مدت ممکن است برای سلامتی بسیار مضر باشد و به‌جای آن ایستاده کار انجام دادن سالم‌تر است. میزهای ایستاده فواید زیادی دارند:

  • کاهش خطر چاقی و افزایش وزن
  • کاهش قند خون
  • کاهش بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مرتبط با بی‌تحرکی
  • کاهش کمردرد به‌خاطر نشستن طولانی مدت

این‌ها فقط بخشی از مزایای ایستاده کار کردن است، البته ایستادن طولانی مدت نیز مشکلات خاص خود را دارد. اما متخصصان بر این باور هستند که هدفشان داشتن تحرک در حین کار کردن است.

در طول روز و حین کار کردن باید موقعیت کار و وضعیت بدنتان را تغییر دهید، چنین چیزی با داشتن یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع امکان‌پذیر خواهد بود.

بعضی از این میزها را باید به‌شکل دستی بالا و پایین کرد، اما مدل‌های گران‌قیمتی نیز وجود دارد که با زدن یک دکمه ارتفاعشان تغییر می‌کند.

با وجود میز قابل تنظیم می‌توانید هر زمانی در حالت نشسته یا ایستاده احساس درد یا خستگی کردید، تغییر وضعیت دهید. پس چنین وسیله‌ای برای افرادی که بیشتر اوقات روز خود را در خانه مشغول کار هستند مفید است.

صندلی ارگونومیک

صحبت از سلامتی که به میان بیاید، می‌توان گفت صندلی حتی از میز هم مهم‌تر است و جزو ضروری‌ترین وسایل دفتر کار خانگی به‌شمار می‌رود.

بعضی صندلی‌های اداری برای ساعت‌ها نشسته کار کردن مناسب نیستند. در نتیجه طراحی صندلی ارگونومیک اهمیت پیدا می‌کند. این صندلی‌ها طوری طراحی می‌شوند که گویا نقاط دردناک بدن انسان را می‌شناسند و از آن‌ها محافظت می‌کنند.

ویژگی صندلی‌های ارگونامیک

  • آیا حمایت از بخش تحتانی کمر و شکل آن در ارتباط با انحنای کمر انجام می‌گیرد؟
  • تنظیم ارتفاع صندلی و تکیه‌گاه دست‌ها به‌درستی انجام می‌شود؟ در حالت ایده‌آل باید پاها صاف روی زمین قرار بگیرند و دست‌ها حالت ۹۰ درجه داشته باشند.
  • آیا صندلی چرخ می‌خورد؟ اگر زمین موکت است، آیا صندلی‌ چرخ‌های خاصی دارد که به‌راحتی بچرخد؟
  • آیا صندلی پایه چرخشی دارد که به کاهش فشار وارده کمک کند؟

 

وسایل دفتر کار خانگی | هونیک

 

لپ‌تاپ وسیله ضروری دفتر کار خانگی

نوبت به انتخاب سیستم که می‌شود، لپ‌تاپ‌ها نسبت به کامپیوترهای قدیمی و ثابت انعطاف‌پذیری بیشتری دارند، چون می‌توان آن‌ها را حرکت داد و در سفر با خود همراه برد. لپ‌تاپ نیز جزو موارد بسیار مهم وسایل دفتر کار خانگی محسوب می‌شود.

امروزه ویژگی‌های لپ‌تاپ مانند فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و رم بسیار اهمیت دارد، لپ‌تاپ‌های قابل حمل را می‌توان برای کار در سفر با خود برد، چون واقعا وزن کمی دارند.

با بررسی دقیق از کار خود لپ‌تاپ مناسب کارتان را تهیه کنید، اگر گرافیک کار می‌کنید حتما موقع خرید با فروشنده در این مورد مشورت کنید.

نگه‌دارنده لپ‌تاپ

اگر برای کار در خانه لپ‌تاپ خریداری کردید، باید به فکر خرید نگه‌دارنده لپ‌تاپ‌ نیز باشید. حتما بارها افرادی را دیده‌اید که هنگام کار کردن روی لپ‌تاپ خم می‌شوند که برای سلامتی واقعا مضر است.

استفاده از لپ‌تاپ بدون پایه مشکلاتی در وضعیت بدن به‌و‌جود می‌آورد و در طولانی مدت موجب درد گردن و شانه خواهد شد.

در اثر استفاده مدام از لپ‌تاپ بدون پایه و ماندن در چنین حالتی عضلات منقبض می‌شوند و وضعیت سلامتی فرد هر روز بدتر از قبل خواهد شد. پس نگه‌دارنده لپ‌تاپ را نیز به وسایل دفتر کار خانگی خود اضافه کنید.

میز لپ‌تاپ

اگر فضای کافی در اختیار ندارید تا میز و صندلی داشته باشید، استفاده از صندلی آشپزخانه یا کاناپه پیشنهاد می‌شود. نمی‌توانید تمام روز لپ‌تاپ داغ را روی پاهای خود بگذارید، چنین کاری از لحاظ ارگونامیک صحیح نیست.

استفاده از میز کامپیوتر چنین امکانی را برایتان فراهم می‌آورد و مانعی بین شما و لپ‌تاپ ایجاد می‌کنند، در نتیجه ایمنی بیشتری به‌وجود می‌آید و برای وضعیت بدنتان مفیدتر خواهد بود.

مانیتور برای دفتر کار خانگی

اگر مدت زمان زیادی به صفحه کامپیوتر نگاه می‌کنید و برای مثال طراح نرم‌افزار یا وکیل هستید، باید مانیتور بزرگتری تهیه کنید. مانیتورها می‌توانند بهره‌وری شما را افزایش دهند و در وقتتان صرفه‌جویی می‌شود.

اینترنت پرسرعت

یکی دیگر از موارد ضرروی وسایل دفتر کار خانگی داشتن اینترنت پرسرعت است، داشتن تمام تجهیزات کاری بدون اینرنت پرسرعت کافی نیست.

احتمالا موقع کار کردن در خانه نیاز دارید تا با همکاران و مشتریان ارتباط تصویری داشته باشید و چنین چیزی فقط با اینترنتی پرسرعت قابل انجام است.

برای ارسال فایل‌های کوچک و بزرگ نیاز به اینترنت دارید، قطع شدن اینترنت حین ارسال فایل یا تماس‌های تصویری آزاردهنده است و حرفه‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

اسکنر و پرینتر

استفاده از اسکنر حتی زمانی که کار و محصولی دیجیتالی داشته باشید، لازم است، چون گاهی باید با اسناد سروکله بزنید. در نتیجه پرینتر و اسکنر در چنین مواقعی در میان لوازم دفتر کار خانگی ضروری به‌نظر می‌رسد.

لوازم تحریر

لوازم تحریر جزو پرکاربردترین وسایل هوم آفیس است، برای انتخاب لوازم تحریر به فروشگاهی بروید و از میان انبوه لوازم تحریر مواردی را که نیاز دارید انتخاب کنید.

لوازم تحریر را می‌توانید به‌شکل عمده خریداری کنید و در خانه نگه‌دارید، به این شکل قیمت ناچیزی پرداخت خواهید کرد. در ادامه فهرستی از لوازم تحریر مورد نیاز را برایتان آورده‌ایم:

  • کاغذ چاپگر
  • خودکار
  • مداد
  • هایلایتر
  • دفترچه
  • کلاسور
  • پوشه
  • منگنه
  • قیچی
  • منگنه باز کن
  • گیره کاغذ
  • مرتب‌کننده اسناد و زونکن

فایل‌های کشویی یا کمد بایگانی

هر چند کار را با یک میز شروع می‌کنید، اما خیلی زود اسناد و یادداشت‌ها زیاد می‌شوند و دورتان شلوغ خواهد شد، در نتیجه چنین چیزی حواستان را پرت می‌کند و ممکن است زمان زیادی را صرف یافتن اسناد مهم کنید.

کمدهای بایگانی طرح و سبک‌های متفاوتی دارند که می‌توانید با توجه به رنگ وسایل دفتر کار خانگی خود، آن‌ها را تهیه کنید.

هدفون

کار کردن در خانه ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشد، برای مثال اوایل ممکن است حواستان بیشتر پرت شود. پس نیاز به هدفونی دارید تا نویزهای اطرافتان را حذف کند.

 

وسایل دفتر کار خانگی | هونیک

 

سخن نهایی

مشاهده کردید که کار کردن در خانه به یک سری وسایل دفتر کار خانگی نیاز دارد که با توجه به نوع کارتان باید مهم‌ترین موارد را انتخاب کنید. اولین چیزی که باید برایتان اولویت داشته باشد سلامتی‌تان است، در نتیجه با تهیه میز و صندلی ارگونومیک می‌توانید سلامت خود را تضمین کنید. بقیه موارد را نیز با توجه به نیاز و کارتان تدارک ببینید، البته از خرید مبلمان خانگی موارد غیرضروری و شلوغ کردن اطرافتان خودداری کنید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران