جستجو

بررسی استاندارد و راهنمای خرید میز کامپیوتر
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (72)
  • 0

بررسی استاندارد و راهنمای خرید میز کامپیوتر

 

شیوع بیماری کرونا نحوه کار کردن بسیاری از افراد را تغییر داده و تعداد افرادی که در خانه کار می‌کنند، افزایش یافته است. در واقع بسیاری از افراد حالا یک دفتر کار خانگی دارند و اولین وسیله مورد نیاز برای آن‌ها یک میز کامپیوتر استاندارد است. حتی اگر بیشتر از لپ تاپ استفاده کنید، داشتن یک میز کامپیوتر فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. تا کارهای مورد نیاز خود را بهتر انجام دهید. بنابراین این مطلب را به یک راهنمای خرید میز کامپیوتر اختصاص دادیم تا بدانید بهترین انتخاب را داشته باشید. تا انتها همراه ما بمانید.

 

در فرآیند انتخاب میز کامپیوتر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمان انتخاب میز کامپیوتر برای نیازهای شخصی خود باید لیستی از مواردی داشته باشید که باید در نظر بگیرید. این لیست به یک انتخاب مطمئن و موثر کمک می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سایز

مگر این‌که بخواهید یک میز لپ تاپ پرتابل بگیرید که آن را به همه جا بتوانید ببرید. وگرنه اولین مورد در راهنمای خرید میز کامپیوتر ما اندازه این میز است که باید به آن توجه کنید.

اما یک میز باید چقدر مساحت سطحی را اشغال کند؟ جواب این سوال به فضای اتاق شما بستگی دارد. به‌عنوان یک قانون میز نباید بیشتر از یک چهارم فضای موجود را اشغال کند. بنابراین جای کافی برای حرکت و جابه‌جایی و همچنین کار راحت و مطمئن خواهید داشت.

میز کامپیوتر باید فضای کافی برای گذاشتن دستگاه شما و لوازم جانبی آن را داشته باشد. با آن‌که اکثر افراد با لپ تاپ و کیبورد و تاچ پد داخلی آن مشکل ندارند ولی بسته به کار خود ممکن است به وسایل جانبی زیادی نیاز داشته باشید.

منظورمان از وسایل جانبی یک کیبورد جداگانه (سیمی یا غیر سیمی) موس و موس پد، هارد اکسترنال، مانیتور اضافه و چیزهای دیگری است که فضای روی میز را اشغال می‌کنند. حتی اگر الان چنین چیزهایی ندارید آینده را قبل از خرید میز کامپیوتر در نظر بگیرید و براساس آن اندازه میز را انتخاب کنید.

از طرفی باید لوازم جانبی غیر کامپیوتری را نیز فراموش نکنید. جایی را برای گوشی همراه یا تبلت خود و داک شارژ آن (اگر دارد) در نظر بگیرید. برخی افراد روی میز خود دفترچه یادداشت، خودکار، ماگ محبوبشان و چیزهای دیگر را نیز می‌گذارند.

در کنار طول باید به ارتفاع و عرض میز هم توجه کنید. میز باید به اندازه‌ای باشد که پاهای شما زیر آن راحت قرار بگیرند. همچنین سطح صاف اصلی میز باید فضایی داشته باشد که زانوهای شما در آن‌جا قرار بگیرد. این موضوع به‌ویژه زمان انتخاب میزهایی که یک سینی کشویی در پایین خود دارند اهمیت پیدا می‌کند.

  • شکل میز کامپیوتر

در بازار میزهای کامپیوتر مربعی و مستطیلی شکل قدیمی همچنان رایج هستند. با این‌حال گزینه‌های دیگری را نیز در این راهنمای خرید میز کامپیوتر معرفی می‌کنیم.

 

فرایند انتخاب میز کامپیوتر | هونیک

 

میزهای مربعی و مستطیلی شکل

گزینه‌ای ساده و موثر. میزهای مربعی شکل گزینه افرادی هستند که فضای محدودی دارند. اما انواع مستطیلی شکل رایج‌ترین هستند و اکثر افراد آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

L شکل

با خرید این میز در واقع دو میز کامپیوتر خواهید داشت که در انتها به یکدیگر متصل هستند. یک طرف بعضی از میزهای کامپیوتر با طراحی ال شکل از دیگری کوچک‌تر است تا فضای موجود به حداکثر برسد. این میزها اگر بخواهید کامپیوتر خود را در گوشه اتاق قرار دهید عالی هستند. همچنین انتخابی مناسب برای کسانی به‌شمار می‌روند که به فضایی برای نگهداری اسناد نیاز دارند یا از دو مانیتور استفاده می‌کنند.

U شکل

به‌عنوان یکی دیگر از نکات راهنمای خرید میز کامپیوتر اگر به فضای زیادی نیاز دارید میزهای U شکل را انتخاب کنید. توجه کنید که این میزها جای زیادی را اشغال می‌کنند.

گوشه‌ای

این نوع میز کامپیوتر الزاما همان ال شکل است، اما طراحی آن بیشتر به یک کابینت شباهت دارد تا فقط یک میز کامپیوتر. این مدل بخش میز را به یک شکل اریب دارد. انتخاب این مدل بستگی به فضای شما دارد.

دیواری

این نوع میز کامپیوتر به همان شکل قفسه‌ها یا کابینت‌ها نصب می‌شود. مزیت آن این است که در فضای پایین میز صرفه‌جویی می‌کنید چون این میزها نیاز به پایه ندارند.

مدولار

میزهای مدولار نسل جدیدی از میزهای کامپیوتر هستند که به شما اجازه می‌دهند قطعات مختلف را با یکدیگر براساس نیاز خود ترکیب کنید.

 

انواع میز کامپیوتر در کتابخانه‌ها | هونیک

 

  • ارگونومیک بودن

راهنمای خرید میز کامپیوتر بدون توجه به این نکته مهم که سلامت شما در گروی آن است کامل نیست. اگر می‌خواهید موقع کار با دستگاه خود راحت باشید و از نظر روانی و فیزیکی سالم بمانید همیشه باید ارگونومیک بودن میز انتخابی‌تان را در نظر بگیرید.

به‌هرحال چندین ساعت را پشت دستگاه خود می‌نشینید و نباید زمان استفاده از آن احساس ناراحتی کنید. از طرفی زمانی که یک میز کامپیوتر می‌خرید احتمالا یک صندلی کامپیوتر نیز تهیه می‌کنید. باید بررسی کنید، فضای کافی بین صندلی و میز وجود دارد تا بدون برخورد به چیزی صندلی را عقب دهید و بلند شوید؟

اگر صندلی محلی برای گذاشتن پا دارد آیا می‌توانید از آن استفاده کنید و زاویه نشستن شما بد نباشد؟ زمانی که به صندلی خود تکیه می‌دهید ایا زانوهایتان آنقدر بالا می‌آید که به سطح میز برخورد می‌کنند؟

باید قبل از خرید یک میز کامپیوتر به این سوالات پاسخ دهید. یک نکته دیگر در مورد ارگونومیک بودن میز کامپیوتر فاصله مناسب چشمان شما با مانیتور است. این فاصله حداقل یک طول بازو باید باشد تا چشمانتان خسته نشود.

  • متریال و جنس

به مورد دیگر در راهنمای خرید میز کامپیوتر خود رسیدیم که جنس آن است. میزهای کامپیوتر از متریال گوناگونی ساخته می‌شوند. از جمله:

کامپوزیت چوب

رایج‌ترین متریال برای میزهای کامپیوتر امروزی کامپوزیت چوب است. گزینه‌های ارزان‌تر در مقایسه با چوب طبیعی است اما اگر کیفیت آن خوب باشد باید به همان مقدار محکم باشد.

چوب طبیعی

میزهای کامپیوتر از جنس چوب طبیعی باشد گزینه‌ای کلاسیک هستند که جذابیت بالا و دوام طولانی دارند. فقط مطمئن باشید چوب مورد نظر از موریانه در امان خواهد بود.

شیشه‌ای

بدون تردید امکان خرید میز تمام شیشه‌ای وجود ندارد و فقط سطح این میز از شیشه است. میزهای کامپیوتر شیشه‌ای فضای قرارگیری در یک شرکت را تداعی می‌کنند. فقط باید حواستان به ضخامت کافی شیشه باشد به‌ویژه اگر قرار است چیزهای زیادی را روی آن بگذارید. بهتر است شیشه سکوریت را به علت دوام و استحکام آن انتخاب کنید.

فلزی

این میزها روزبه‌روز بیشتر رایج می‌شوند و جنس آن‌ها معمولا از استیل ضدزنگ یا آلومینیوم است. اگر می‌خواهید به فضای کار خود ظاهری مینیمالیست یا صنعتی بدهید این میزها را انتخاب کنید. البته باید به نگهداری آن‌ها بیشتر دقت کنید.

  • ویژگی‌ راهنمای خرید میز کامپیوتر

اگر می‌خواهید میز شما فقط سطحی داشته باشد که روی آن دستگاه خود را بگذارید پس حتی یک میز پلاستیکی کافی است. اما امروزه میزهای کامپیوتر نقش‌های دیگری را نیز ایفا می‌کند. به‌عنوان یکی دیگر از نکات راهنمای میز کامپیوتر باید به ویژگی‌های آن نیز دقت کنید. از جمله:

فضای نگهداری

اگر به جایی برای نگهداری اسناد و لوازم خود نیاز دارید میز شما باید برای آن جای مخصوص مانند کشو داشته باشد.

سینی کیبورد

با آن‌که می‌توانید روی میز کیبورد خود را قرار دهید اما برای صرفه‌جویی در آن بهتر است میز شما یک سینی کیبورد داشته باشد. این سینی در زمان استفاده باید محکم و ثابت باشد و به‌راحتی بیرون آید. همچنین در زمان استفاده از آن نباید پاهایتان ناراحت باشند یا آسیب ببینند.

قفسه

امروزه وجود قفسه روی یک میز کامپیوتر رایج شده است. در این قفسه می‌توانید پرینتر یا اسکنر خود را قرار دهید.

چرخ

این ویژگی کاملا اختیاری است اما اگر میز شما چرخ داشته باشد جابه‌جایی آن ساده خواهد بود. با آن‌که میز کامپیوتر برخلاف صندلی کامپیوتر باید ثابت باشد اما داشتن چرخ اجازه می‌دهد موقعیت میز را نسبت به چیزهای دیگر داخل اتاق تغییر دهید.

محل قرارگیری سیم‌ها

سیم وسایل الکترونیکی گوناگون می‌تواند روی اعصاب باشد. اکثر کاربران کامیپوتر بودجه لازم برای تهیه لوازم بی‌سیم را ندارند. بنابراین اگر میزی را انتخاب کنید که محل مشخصی برای قرار دادن سیم‌ها داشته باشد، علاوه بر جلوگیری از شلوغی در حفظ ایمنی موثر خواهد بود و جلوی مشکلاتی مانند: پیچ خوردن سیم‌ها و آتش‌سوزی بالقوه را می‌گیرد. معمولا این میزها، سوراخ‌ها و گوشه‌هایی دارند که می‌توانید سیم‌ها را به‌صورت منظم از آن‌ها عبور دهید.

  • هزینه

هزینه بدون تردید مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری برای خرید میز کامپیوتر است. دقت کنید که میزهای گران‌قیمت الزاما بهتر نیستند و همچنین الزامی نیست که از بین محصولات برندهای بزرگ انتخاب کنید.

  • سن

به آخرین نکته در راهنمای خرید میز کامپیوتر خود رسیدیم. بدون ترید سن کاربری که قرار است از میز استفاده کند. کودک نوجوان یا بزرگسال بودن کاربر در انتخاب نوع میز تاثیر می‌گذارد.

 

ویژگی میز کامپیوتر | هونیک

 

سخن نهایی

دنیای مدرن باعث شده است که تعداد افرادی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند افزایش یابند و دیگر این روزها مانند یک یخچال وجود یک کامپیوتر نیز در هر خانه‌ای الزامی شده است. کامپیوتر باید میز مخصوص به خود را داشته باشد.

بنابراین مطلب بالا به‌عنوان یک راهنمای خرید میز کامپیوتر می‌تواند به شما کمک کند بهترین و مناسب‌ترین گزینه موجود در بازار را انتخاب کنید و به فضای کار خانگی خود جلوه بیشتری ببخشید. با وجود این توصیه می‌کنیم با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما بهترین مدل را پیشنهاد دهد.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران