جستجو

راهنمای انتخاب مبلمان کودک
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (92)
  • 0

راهنمای انتخاب مبلمان کودک

 

امروزه توصیه می‌شود که اتاق کودک از والدین جدا شده تا هرچه زودتر، به استقلال برسد؛ اما لازم است برای حفظ ایمنی، مبلمان مناسبی برای او انتخاب شود. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم راهنمای انتخاب مبلمان کودک را به شما ارائه دهیم.

شما باید با تهیه لوازم مورد نیاز کودک، یک دکوراسیون مناسب برای اتاق او در نظر بگیرید. یکی از اساسی‌ترین المان‌ها در دکوراسیون اتاق کودک، مبلمان است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود. امروزه طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از مبلمان در این زمینه تولید شده‌اند که می‌توانند انواع سلیقه‌ها را به ‌خوبی پوشش دهند. در بخش‌های بعدی به ‌صورت کامل با اهمیت مبل کودک و همچنین راهنمای انتخاب مبلمان کودک و مؤثرترین نکات در این زمینه آشنا می‌شویم.

 

دکوراسیون اتاق کودک | هونیک

 

آشنایی با دکوراسیون اتاق کودک

امروزه با کم شدن تعداد اعضای خانواده و فرزندها، در اغلب موارد هر کودک، اتاق‌خواب شخصی خود را دارد. کودک در هر رنج سنی به لوازم مخصوص خود نیاز دارد که باید در اتاق‌خواب او فراهم شوند. روانشناسان سنین کودکی را از حساس‌ترین برهه‌های زندگی افراد می‌دانند و بر این باورند که شخصیت هر فرد تا حد زیادی قبل از ۷ سالگی تشکیل می‌شود.

اهمیت این برهه زندگی افراد باعث شده تا به محیط و نیازهای فرد نیز در سنین کودکی توجه زیادی شود. فضا و محیط در دوره کودکی می‌تواند تأثیر بسیاری در روند تشکیل شخصیت افراد داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم فضای فعالیت کودکان مانند اتاق‌خواب و … را به بهترین نحو طراحی کنید تا شرایط مناسبی برای رشد فیزیکی و ذهنی او فراهم شود.

این موضوع باعث شده است که توجه زیادی به دکوراسیون اتاق‌خواب کودک شود و معمولا از رنگ‌های شاد و سرزنده یا لوازم با ارتفاع کم برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده گردد تا او بتواند به لوازم مورد نیاز خود دسترسی آسان و سریعی داشته باشد.

 

اهمیت مبلمان در دکوراسیون اتاق کودک

در تکمیل دکوراسیون اتاق کودک معمولا از لوازم و المان‌های مختلفی مانند تختخواب، کمد، میز بازی یا تحریر، فرش، پرده، مبلمان و… استفاده می‌شود که هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. یکی از مهم‌ترین المان‌ها در این زمینه که می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در نتیجه کار داشته باشد، مبلمان کودک است. مهم‌ترین دلایل انتخاب مبل مناسب در اتاق کودک عبارتند از:

گذراندن زمان زیاد در اتاق

معمولا کودکان در اتاق خود به بازی می‌پردازند و اوقاتی را نیز صرف درس خواندن می‌کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها زمان زیادی از طول روز خود را در اتاق‌خوابشان می‌گذارنند. پس باید در اتاق‌خواب کودک تمام لوازم جهت برقراری راحتی و آسایش بیشتر، فراهم باشد. مبلمان کودک از لوازمی است که استفاده از آن می‌تواند منجر به راحتی بیشتر فرد در اتاق شود. در این زمینه توصیه می‌کنیم که یک مبلمان کودک کاربردی و مناسب برای اتاق‌خواب کودک خود خریداری کنید.

انجام فعالیت‌های مختلف در اتاق

مبلمان کودک به فرزند شما این امکان را می‌دهد تا بتواند فعالیت‌های متنوعی را با کمک آن انجام دهد. ورجه وروجه‌ها، فعالیت‌های فیزیکی و استراحت‌های کودک تا حد زیادی به مبل اتاق‌خواب او محدود خواهد شد. امروزه مبلمان کودک در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه کودکتان در این زمینه، از شخصیت درونی او اطلاع پیدا کنید.

 

انواع مبلمان کودک چیست | هونیک

 

انواع مبلمان کودک

در راهنمای انتخاب مبلمان کودک گفته می‌شود که تنوع زیادی در بازار وجود دارد و همین موضوع می‌تواند فرایند خرید را برای شما سخت کند. شما باید با در نظر گرفتن عوامل مختلف، به انتخاب یک مدل مناسب از بین مدل‌های موجود بپردازید تا بیشترین سازگاری را با سلیقه کودک و همچنین سبک دکوراسیون اتاق‌خواب داشته باشد.

مبل کودک فانتزی

یکی از مدل‌های پرطرفدار مبل کودک، مدل‌های فانتزی است. معمولا کودکان در این بازه سنی، تمایل زیادی به شخصیت‌های کارتونی و همچنین لوازم فانتزی مختلف دارند. این موضوع را می‌توانید در طرح پرده‌ها، روتختی و همچنین فرش‌های فانتزی تولیدشده نیز مشاهده کنید.

مبلمان فانتزی معمولا در طرح یکی از شخصیت‌های دیزنی و کارتون‌های مختلف ساخته شده و یا طرح متفاوت و منحصربه‌فردی دارد. طرح‌های میوه‌ای، قلب، ماشین و … نیز از دیگر طرح‌های فانتزی در این زمینه هستند. در انتخاب یک مبلمان کودک فانتزی، باید توجه بسیار ویژه‌ای به سلیقه کودک خود داشته باشید و به سراغ گزینه‌های مورد علاقه او بروید.

مبل کودک مدرن

امروزه دکوراسیون اغلب خانه‌ها به سمت سبک‌های مدرن و مینیمال رفته و از این لوازم مانند میز تحریر استاندارد در تکمیل لوازم خانه  استفاده می‌شود؛ به همین دلیل، مبلمان کودک مدرن نیز می‌تواند یک انتخاب مناسب و کاربردی در این زمینه محسوب شود.

مبل‌های مدرن اغلب ساده بوده و فضای کمی را اشغال می‌کنند. این دسته از مبل‌ها به ‌سادگی با سایر المان‌های موجود در اتاق‌خواب کودک ست شده و سازگاری بالایی با انواع لوازم آن دارند. شما می‌توانید مبلمان کودک را در سبک مدرن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مطابق با سلیقه کودک خود خریداری کنید.

مزیت این مبل‌ها نسبت به مدل‌های فانتزی این است که ماندگاری بیشتری دارند و شما می‌توانید برای برهه نوجوانی فرزند خود نیز کماکان از آن استفاده کنید. برخی از این مبل‌ها تکنولوژی‌های متنوعی در ساخت خود داشته و قابلیت استفاده چندمنظوره به عنوان مبلمان خانگی را نیز دارند. از دیگر ویژگی‌های مبلمان کودک مدرن، می‌توان به راحتی فوق‌العاده آن‌ها اشاره کرد.

 

انتخاب مبلمان کودک | هونیک

 

مهم‌ترین نکات برای انتخاب مبلمان کودک

شما با دانستن نکات مهم و طلایی در راهنمای انتخاب مبلمان کودک، می‌توانید یک خرید مناسب، هوشمندانه و بدون پشیمانی داشته باشید. برخی از مهم‌ترین و مؤثرترین نکات در زمینه راهنمای خرید مبلمان کودک به شرح زیر هستند:

توجه به دکوراسیون و ویژگی‌های اتاق

یکی از مهم‌ترین عواملی که کمک می‌کند تا شما بتوانید یک مبل کودک مناسب خریداری کنید، توجه به دکوراسیون اتاق‌خواب است. مبل کودک نیز دقیقا مشابه با مبل خانگی باید کاملا با سبک دکوراسیون و المان‌های به‌کاررفته در آن سازگار باشد تا بتواند مطلوب‌ترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. توجه به رنگ و یا پالت رنگی به‌کاربرده شده در طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب نیز در این زمینه بسیار کمک‌کننده است.

توجه به ابعاد اتاق‌خواب هم از مهم‌ترین عوامل در این زمینه محسوب می‌شود که باید در زمان خرید در نظر داشته باشید. چنانچه با محدودیت فضا روبه‌رو هستید، به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ مبل‌های کم‌حجم‌تر بروید که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

جنسیت کودک

بدون شک شما باید هنگام خرید مبلمان کودک، به جنسیت کودک نیز توجه زیادی داشته باشید. می‌دانیم که سلیقه دختران و پسران، به‌خصوص در سنین کودکی، تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر دارد. از همین رو توصیه می‌کنیم که با در نظر گرفتن این موضوع، اقدام به خرید مبل کودک مناسب کنید. طرح و رنگ انتخابی مبلمان کودک باید کاملا بر اساس جنسیت فرزند شما باشد تا بعد از خرید به هیچ وجه از انتخاب خود پشیمان نشوید.

سن

از دیگر موضوعاتی که در این راستا باید به آن توجه داشته باشید، سن کودک است. می‌دانیم که سلیقه کودکان به مرور زمان و در برهه‌های مختلف زندگی، دستخوش تغییر می‌شود. پس لازم است تا قبل از خرید مبلمان کودک و نهایی کردن خرید خود، به سن فرزند نیز توجه داشته باشید.

به سراغ انتخاب مدلی بروید که برای سن فرزند شما گزینه مناسبی باشد و بتواند نیاز او را برطرف کند. ابعاد مبل کودک نیز بسته به سن فرزند شما متغیر بوده و باید این نکته را هم در نظر داشته باشید.

کاربردی بودن محصول

زمانی که شما برای خرید مبلمان کودک هزینه می‌کنید، بدون شک تمایل دارید که یک محصول کاربردی برای فرزند خود تهیه کنید تا بتواند به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کند. پس از دیگر نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، میزان کاربردی بودن محصول است.

در برخی از مواقع مبلمان کودک، ممکن است تنها ظاهر منحصربه‌فردی داشته باشد، اما آن‌چنان‌که باید برای فرزند شما کاربردی نباشد. پس توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان برای خرید این دسته از محصولات اقدام نکرده و به دنبال گزینه‌های مفیدتر باشید.

کیفیت ساخت

یکی دیگر از عوامل مهم و مؤثر در راهنمای انتخاب مبلمان کودک، کیفیت ساخت است. در بسیاری از موارد کودکان استفاده مناسبی از مبلمان موجود در اتاق خود نمی‌کنند. به همین دلیل محصول انتخابی باید از کیفیت ساخت و همچنین متریال بسیار مرغوبی برخوردار باشد تا بتواند به‌ خوبی به نیازهای فرزند شما پاسخ دهد. هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید که مبلمان کودک نیز دقیقا مشابه با مبل خانگی از متریال باکیفیتی ساخته شده باشد.

کلاف، پارچه، چوب و سایر مواد اولیه به‌کاربرده شده در انواع مبل کودک باید از جنس خوبی برخوردار باشند. کیفیت ساخت محصول نیز باید در سطح بالایی قرار داشته باشد تا استفاده از آن، هیچ‌گونه آسیبی به کودک عزیز شما نرساند.

 

خرید مبل کودک | هونیک

 

سخن نهایی

تمام والدین تمایل دارند تا بتوانند نیازهای فرزند خود را به بهترین نحو ممکن برآورده کنند. باید به این نکته واقف بود که نیازهای افراد در سنین مختلف زندگی متفاوت است. در سنین کودکی افراد نیاز به یک اتاق‌خواب شخصی دارند تا بتوانند ساعات زیادی را در آن مشغول بازی و یا فعالیت‌های مختلف باشند. برای تکمیل دکوراسیون اتاق‌خواب کودک معمولا از مبل کودک استفاده می‌شود. در بخش‌های قبلی ضمن آشنایی کامل با انواع مبلمان کودک و همچنین اهمیت آن، با راهنمای انتخاب مبلمان کودک نیز آشنا شدیم تا شما بتوانید یک انتخاب مناسب در خرید مبلمان خانگی در این زمینه داشته باشید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران