جستجو

راهنمای خرید صندلی انتظار و ۸ نکته ای که قبل از انتخاب باید بدانید!
  • ۴ شهریور ۱۴۰۲
  • (71)
  • 0

راهنمای خرید صندلی انتظار و ۸ نکته ای که قبل از انتخاب باید بدانید!

 

شاید بپرسید چرا افراد به یک راهنمای خرید صندلی انتظار نیاز دارند؟ چون اگر دقت کرده باشید همه ما اغلب در محیط‌های اداری، موسسات، بیمارستان‌ها و بسیاری مراکز دیگر مجبور به انتظار هستیم.

چه منتظر دریافت بعضی خدمات باشید و چه رسیدن مترو، موقعیت‌های زیادی وجود دارد که مجبور می‌شوید در یک صف بایستید و منتظر بمانید. اگر تا به‌حال برای یک قرار ملاقات منتظر بوده باشید، معمولا برای راحتی بیشتر شما، یک فضای مشخص با صندلی مخصوص در نظر گرفته شده است.

اما اگر قصد خرید صندلی انتظار را دارید، شاید فکر کنید خرید چند صندلی ساده است. در حالی‌که برای اطمینان از انتخاب بهترین گزینه که با معیارهای شما هم‌خوانی داشته باشد و سال‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، باید به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید.

به‌عنوان مثال قبل از خرید صندلی انتظار مناسب، باید انواع مختلف آن را بشناسید. سپس در نظر بگیرید چه مدلی مناسب نیازهای شرکت شما و کسانی است که از صندلی‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین در این مطلب ما به‌عنوان یک راهنمای خرید صندلی انتظار ، به ۸ نکته اصلی اشاره کرده‌ایم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. تا انتها همراه ما بمانید.

 

معرفی صندلی انتظار | هونیک

 

۶ نکته برای خرید صندلی انتظار

در یک راهنمای خرید صندلی انتظار، باید به نکاتی دقت کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم.

۱) اتاق انتظار را اندازه‌گیری کنید

اولین گام این است که به فضای اتاقی که برای انتظار مراجعه‌کنندگان خود در نظر گرفته‌اید، نگاهی بیندازید. این فضا را اندازه‌گیری کنید و برای کف زمین یک طرح اولیه در نظر بگیرید. بهتر است یک طرح با اندازه‌های واقعی تهیه کنید. این کار در تصور نحوه قرارگیری صندلی های انتظار بر اساس انواع سبک دکوراسیون اداری به شما کمک می‌کند.

اما این طرح لازم نیست پیچیده باشد و در صورت نیاز می‌توانید برای کمک از اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده کنید. حین بررسی صندلی‌ های انتظار مختلف، به ابعاد آن‌ها نیز توجه کرده تا بهتر تعداد صندلی‌ مناسب را مشخص کنید.

۲) به نیاز کاربران توجه کنید

بسته به نوع موسسات، افرادی که از اتاق انتظار استفاده می‌کنند نیازهای متفاوتی دارند. در شرایطی که تهیه چند نوع صندلی مختلف امکان‌پذیر نباشد، باید مطمئن شوید صندلی مورد نظر را با توجه به نیاز کاربران تهیه کرده‌اید. چند مورد از آن‌ها را در زیر مثال می‌زنیم.

بیماران مسن و ناتوان در یک موسسه مراقبت‌های بهداشتی

صندلی‌هایی استاندارد با دسته‌ روکش وینیل به همراه بالشتک یک انتخاب مناسب برای هر محیطی خواهند بود. وجود دسته صندلی به نشستن و بلند شدن راحت‌تر افراد کمک می‌کند. همچنین نشستن بر صندلی انتظار با ارتفاع مناسب نیاز به انرژی کمتری برای نشستن و برخاستن دارد (برخی بیماران سالمند برای نشستن و ایستادن بدون کمک شخص دیگری دچار مشکل می‌شوند).

بدون تردید استفاده از صندلی‌های بالشتکی راحت‌تر و برای افراد ضعیف بسیار مناسب‌تر است. از طرفی صندلی از جنس وینیل با شوینده‌ ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کننده‌ها تمیز می‌شود و نگهداری از آن مشکل نیست.

کودکان

اگر کاربران جوان‌تری دارید، بهتر است به فکر تهیه چند صندلی انتظار با ارتفاع پایین نیز باشید. در صورت امکان، یک اتاق انتظار جداگانه برای کودکان و سرپرستان آن‌ها در نظر بگیرید.

افراد معلول

یکی از نکات مهم راهنمای خرید صندلی انتظار، توجه به راحتی معلولان در استفاده از اتاق انتظار است. صندلی‌های اتاق انتظار باید طوری تنظیم شوند که به ویلچرنشینان یا کسانی که کالسکه دارند، اجازه تردد بدهد.

در صورت امکان چیدمان صندلی‌ها را طوری انجام دهید که صندلی‌های چرخ‌دار بتوانند در کنار صندلی‌های دیگر قرار گیرند و کاربران بدون احساس متفاوت بودن در کنار یکدیگر بنشینند.

مثال‌های بالا فقط سه نمونه از کاربران خاص هستند. به دیگر کاربرانی هم که نیازهای متفاوتی دارند و قرار است از اتاق انتظار شما استفاده کنند، دقت کنید.

همچنین اگر قصد تعویض صندلی ‌های اتاق انتظار را دارید، بهتر است تعداد کاربران و نحوه استفاده مردم از فضا را بررسی کنید. ممکن است اتاق انتظار به صندلی‌های بیشتری نیاز داشته باشد. به چیدمان و طرح صندلی‌ها توجه کنید و در صورت لزوم تغییراتی دهید.

۳) فرم صندلی انتظار مناسب فضا را انتخاب کنید

در این بخش از راهنمای خرید صندلی انتظار به مدل‌های مختلفی اشاره می‌کنیم که با توجه به نیاز خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

صندلی ثابت یا چسبیده به کف

اگر یک اتاق انتظار اختصاصی دارید که هرگز تغییر کاربری نداده، بهتر است به فکر انتخاب صندلی ثابت یا چسبیده به کف باشید. استفاده از صندلی انتظار ثابت باعث می‌شود صندلی‌ها در جای خود بمانند و محیط را منظم جلوه می‌دهند.

صندلی‌های ثابت برای مکان‌های با امنیت پایین یا محل‌هایی که احتمال تخریب آن‌ها وجود دارد، مناسب‌تر هستند.

 

صندلی انتظار پلاستیکی | هونیک

 

صندلی‌های تکی

از صندلی‌ها و مبل‌های تکی گرفته تا نیمکت‌، صندلی‌های ردیفی و صندلی‌های مدولار، انواع متنوعی از صندلی‌های انتظار تکی در سبک‌ها و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. اگر دوست دارید گاهی محیط اطراف را تغییر دهید، صندلی انتظار تکی را انتخاب کنید که قابل جابه‌جایی باشد.

اگر مرتب چیدمان اتاق انتظار خود را تغییر می‌دهید یا تعداد صندلی‌ها را کم و زیاد کنید، صندلی‌های قابل‌ حمل گزینه خوبی هستند. این صندلی‌ها معمولا به شکل صندلی‌های انفرادی با قاب چوبی یا فلزی‌ هستند که وزن زیادی ندارند و بلند کردن آن‌ها برای اکثر افراد نسبتا ساده است.

در صورتی که از صندلی ‌های انتظار کوچکتر و سبک‌وزن استفاده کنید، نظافت کف سالن بسیار راحت‌تر است.

صندلی دیواری

صندلی‌های تاشو که بر دیوار نصب می‌شوند، برای استفاده بهینه از فضا بسیار مناسب هستند. در این صورت سالن فضای بیشتری برای رفت و آمد دارد و نظافت زمین مشکل نخواهد بود.

دیوار ساختمان برای نصب این نوع صندلی‌ها باید ساختار مناسبی داشته باشد تا بتواند وزن صندلی انتظار و شخص را تحمل کند. نصاب صندلی‌ها نیز باید دقت کند تا اتصالات صندلی و دیوار را با ‌دقت و صحیح انجام دهد.

۴) جنس مناسب صندلی انتظار را انتخاب کنید

گام بعدی در راهنمای خرید صندلی انتظار، توجه به جنس مناسب است. صندلی‌های انتظار در بازار به جنس‌های مختلف پیدا می‌شوند، از جمله:

صندلی روکش‌دار

صندلی های روکش دار معمولا راحت‌ترین نوع صندلی انتظار هستند. سطح راحتی این مدل به عمق فوم استفاده شده بستگی دارد اما حتی یک لایه نازک روکش همیشه راحت‌تر از یک سطح سخت خواهد بود.

صندلی چوبی

اگر فکر می‌کنید که صندلی ‌های انتظار روکش‌دار مناسب محل شما نیستند، جایگزین هوشمندانه و شیک آن‌ها صندلی انتظار چوبی است. صندلی‌های چوبی می‌توانند با هر دکوراسیون رنگی هماهنگ شوند و انواع مختلفی دارند.

صندلی پلاستیکی

اگر یک صندلی انتظار رنگارنگ‌تر، مقاوم‌تر و با امکان نظافت راحت‌تر می‌خواهید، انواع پلاستیکی را انتخاب کنید. صندلی‌های پلاستیکی در رنگ‌های مختلف موجود هستند، بنابراین می‌توانید یک تم رنگی مشخص برای فضای خود انتخاب کنید و فضا را زنده‌تر یا رسمی نشان دهید. بهتر است جنس صندلی پلاستیکی که خریداری می‌کنید مقاوم در برابر شعله (FR) باشد.

صندلی فلزی

صندلی‌های فلزی از لحاظ راحتی در انتهای لیست مدل‌های راهنمای خرید صندلی انتظار ما قرار دارند و معمولا در مکان‌های پرتردد مانند فرودگاه‌ها، بنادر کشتی و ایستگاه‌های قطار یافت می‌شوند. این نوع صندلی انتظار بیشتر در شرایطی که صندلی در معرض فرسودگی شدید باشد یا ممکن است تخریب شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵) تحقیق درباره انواع مختلف صندلی انتظار و فروشگاه‌ها

پس از در نظر گرفتن موارد فوق، می‌توانید صندلی‌های انتظار مورد نظر خود را بهتر انتخاب کنید. در مرحله بعد باید در مورد فروشگاه‌ها و برندهای مختلف تحقیق کرده و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

توصیه ما این است که فهرست کوتاهی از انواع صندلی‌ به همراه قیمت آن‌ها تهیه کرده و اندازه‌‌های اتاق انتظار را یادداشت کنید تا بهترین صندلی انتظار را بیابید.

۶) زمان تحویل سفارش

علاوه بر مدل و قیمت صندلی، یکی دیگر از نکات راهنمای خرید صندلی انتظار این است که باید زمان تحویل و مطابقت آن با برنامه زمانی خودتان را نیز در نظر بگیرید. به‌طور کلی، صندلی‌های سفارشی زمان تحویل طولانی‌تری نسبت به صندلی‌هایی موجود در انبار دارند.

۷) خدمات و گارانتی

همچنین ضمانت و گارانتی کالا را بررسی کنید و بدانید چه مواردی را پوشش می‌دهد. بهتر است بدانید در صورت بروز کدام مشکلات برای صندلی‌ها، می‌توانید برای رفع آن به نمایندگی مراجعه کنید. هرگز ارزش خدمات خوب به مشتریان را هنگام خرید صندلی انتظار دست کم نگیرید.

۸) موعد تحویل

اگر اتاق انتظار شما نزدیک در ورودی ساختمان نیست، مطمئن شوید که صندلی‌ها بتوانند در زمان تحویل به مکان مناسب منتقل شوند. بعضی از شرکت‌ها کالاهای شما را در محل تحویل می‌دهند، در حالی‌که تعدادی دیگر صندلی‌های شما را تا مکان مورد نظر در ساختمان حمل کرده و از بسته‌بندی نیز خارج می‌کنند. همچنین مطمئن شوید که آیا هزینه‌ای که می‌دهید شامل حمل تا محل نیز می‌شود یا خیر.

 

انواع صندلی انتظار | هونیک

 

سخن نهایی

سالن انتظار از اولین قسمت‌هایی است که مراجعان با آن مواجه می‌شوند و اولین برخورد را در این مکان با شرکت شما خواهند داشت.

در نتیجه سالن انتظار و امکانات آن اهمیت بالایی دارند و برند و اعتبارتان را نشان می‌دهند. در این مقاله ۸ نکته اصلی را در قالب یک راهنمای خرید صندلی انتظار توضیح دادیم. شما با توجه به آن‌ها می‌توانید بهترین مدل صندلی اداری را انتخاب کرده و آسایش و راحتی مراجعان خود را فراهم کنید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران