جستجو

راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه و نکاتی که قبل از انتخاب باید بدانید.
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (73)
  • 0

راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه و نکاتی که قبل از انتخاب باید بدانید.

 

با توجه به وجود انواع صندلی کانتر آشپزخانه در بازار انتخاب صندلی اپن مناسب برای این قسمت از فضای خانه به امری چالش برانگیز تبدیل شده است. چون باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. جدا از این‌که زمان انتخاب صندلی جزیره باید به ارتفاع آن دقت کنید باید راحتی و سبک آن را نیز مد نظر قرار دهید. بنابراین این مطلب را به راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه اختصاص دادیم تا دیگر در این زمینه مشکلی نداشته باشید. تا انتها همراه ما بمانید.

 

راهنمای خرید صندلی کانتر آشپز خانه و نکات مهم

موارد زیادی در انتخاب صندلی مناسب اپن، تاثیرگذار هستند. از جمله:

  • ارتفاع قابل تنظیم

اولین چیزی که زمان انتخاب، از بین انواع صندلی کانتر آشپزخانه باید به آن دقت کنید. ارتفاع مناسب است. برای این‌که تصمیم بگیرید به چه صندلی نیاز دارید، باید ارتفاع میز کانتر یا کانتر خود را اندازه بگیرید. توجه کنید که بین صندلی و کانتر باید فضایی در حد ۹ تا ۱۳ اینچ وجود داشته باشد تا موقع نشستن احساس راحتی کنید.

قبل از انتخاب صندلی کانتر باید از بین انواع آن انتخاب کنید که هر کدام می‌توانند به ارتفاع‌های زیر باشند:

  • ارتفاع سه‌پایه‌های مخصوص نشستن معمولا از کف تا محل نشیمن‌گاه ۱۸ اینچ است. این ارتفاع به همراه میز یا کانتر به ۲۸ تا ۳۰ اینچ می‌رسد.
  • ارتفاع صندلی‌های کانتر معمولا از کف تا محل نشیمن‌گاه ۲۴ تا ۲۶ اینچ است. این ارتفاع به همراه میز یا کانتر به ۳۶ تا ۳۹ اینچ می‌رسد.
  • ارتفاع صندلی‌های بار معمولا از کف تا محل نشیمن‌گاه ۳۰ تا ۲۸ اینچ است. این ارتفاع به همراه میز یا کانتر به ۴۰ تا ۴۲ اینچ می‌رسد.

زمان انتخاب صندلی جزیره دقت کنید که هر فرد برای راحت بودن باید بتواند ارتفاع آن را با توجه به وضعیت بدنی خود تنظیم کند.

 

ارتفاع قابل تنظیم صندلی کانتر آشپزخانه | هونیک

 

  • فضای زیادی نگیرد

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه ما توجه به تعداد صندلی است، که می‌توانید در فضای آشپزخانه خود قرار دهید. مهم است بین صندلی‌ها فضای کافی باشد تا افراد بدون این‌که آرنج‌هایشان به هم بخورد بتوانند غذا بخورند، نوشیدنی خود را بنوشند و حرف بزنند.

صندلی مورد نظرتان نباید فضای زیادی بگیرد و این امر به‌ویژه در آشپزخانه‌های با طرح جزیره اهمیت پیدا می‌کند که قسمت جزیره معمولا قطب مرکزی یک آشپزخانه است. به‌عنوان قانون به موارد زیر دقت کنید:

  • اگر پهن‌ترین قسمت صندلی ۱۶ تا ۱۸ اینچ است فضای بین هر صندلی باید ۲۱ تا ۲۲ اینچ باشد.
  • اگر پهن‌ترین قسمت صندلی ۱۹ تا ۲۲ اینچ است فضای بین هر صندلی باید ۲۴ تا ۲۵ اینچ باشد.

اگر می‌خواهید از بین انواع صندلی کانتر آشپخانه انتخاب کنید که دسته یا قابلیت چرخش دارند باید فضای بیشتری برای بین صندلی‌ها در نظر بگیرید.

  • استفاده از متریال محکم

زمان انتخاب صندلی اپن، سبک طراحی آشپزخانه خود، نحوه تمیز کردن صندلی و راحتی این کار و وسایلی را که در نزدیکی آن قرار دارند در نظر بگیرید.

از طرفی ممکن است یک میز ناهارخوری چوب گردویی در همان نزدیکی داشته باشید و بخواهید آن را نیز به داخل آشپزخانه بیاورید. پس باید رنگ و جنس صندلی‌ها را نیز متناسب با آن انتخاب کنید.

متریال صندلی کانتری که انتخاب می‌کنید به این بستگی دارد که به چه ظاهری علاقه داشته باشید و چقدر بخواهید برای تمیز کردن آن زحمت بکشید. با این‌حال انواع صندلی کانتر از نظر متریال در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

چوب

چوب ماده‌ای است که به‌راحتی تمیز می‌شود و همچنین ظاهر کلاسیک و دلپسندی دارد. با این‌حال زمان انتخاب صندلی جزیره چوبی باید دقت کنید این مدل‌ها بیشتر مستعد خراشیدنی و آسیب‌های ناخواسته هستند.

فلز

آیا می‌خواهید حس و حال مدرن و صنعتی را به آشپزخانه خود ببخشید؟ صندلی‌های فلزی هر نوع کانتری را با ظاهر مدرن، شیک و باکلاس خود تکمیل می‌کنند بدون این‌که مشکلی از نظر دوام و ماندگاری داشته باشند.

حصیر

انواع صندلی کانتر آشپزخانه از جنس حصیر می‌توانند فضایی روشن دلنواز و صمیمی‌تری را به هر آشپزخانه‌ای ببخشند. بافت‌های زیبا و متفاوت حصیر به هر خانه‌ای عمق و گرما را هدیه می‌دهند. گرچه باید دقت کنید که به علت فضای بین حصیرها نحوه نگهداری از این نوع صندلی کمی سخت‌تر است.

دارای روکش

زمان انتخاب صندلی اپن می‌توانید از بین انواعی انتخاب کنید که روکش دارند. آن‌ها گزینه‌ای عالی برای افرادی هستند که می‌خواهند به آشپزخانه خود کمی راحتی و حس دنج بودن را اضافه کنند.

بناراین بهتر است مدل‌هایی با روکش‌های با دوام مانند پلی استر یا چرم را انتخاب کنید که بعدا تمیز کردن آن‌ها نیز ساده‌تر باشد. اگر کانتر آشپزخانه شما فضای اضافه‌ای برای خوردن غذا هستند انتخاب صندلی‌های روکش‌دار دو ویژگی باکلاس و شیک بودن را به کانترنتان اضافه می‌کنند.

 

جنس و متریال به کار رفته در صندلی کانتر آشپزخانه | هونیک

 

  • طراحی صندلی کانتر آشپز خانه

با توجه به تنوع بالای انواع صندلی کانتر پیشخوان باید اول از هر چیزی طراحی آن‌ها را براساس نیاز خود انتخاب کنید. از جمله این طراحی‌ها باید موارد زیر را نام ببریم:

بدون پشتی

صندلی کانتر بدون پشتی ساده، شاید رایج‌ترین طراحی را داشته باشد. این صندلی‌ها معمولا گرد و انتخاب عالی برای افرادی هستند که می‌خواهند در فضای خود صرفه‌جویی کنند و صندلی را زیر کانتر قرار دهند. اما توجه کنید که صندلی‌های بدون پشتی ممکن است همیشه انتخاب راحتی نباشند و مهمانانتان نتوانند مدت زیادی روی آن‌ها بنشینند. این مدل از صندلی در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

دارای دسته

انتخاب صندلی جزیره دارای دسته را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که مدت زمان تقریبا زیادی روی آن می‌نشینند. گرچه دقت کنید صندلی را انتخاب کنید که بتوانید آن را زیر کانتر جا دهید.

با قابلیت چرخش

انواع صندلی کانتر آشپزخانه با قابلیت چرخش می‌توانند وزن زیادی داشته باشند. با این‌حال فرد زمان نشستن در آن‌ها می‌تواند جابه‌جا شود و احساس راحتی کند. البته این مدل برای خانه‌هایی که کودکان خردسال زیادی دارند انتخاب مناسبی نیست.

  • تنوع در طرح و رنگ

یکی از نکات دیگر راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه و انواع مبلمان خانگی ما این است که طراحی مدل مورد نظر را فراموش نکنید. آیا یک مدل برجسته و جسورانه می‌خواهید یا محتاطانه و ساده؟ آیا می‌خواهید طراحی آن با سایر بخش‌های آشپزخانه شما ست شود؟

پاسخ به این سوال‌ها کمک خواهد کرد بتوانید طرح و ارتفاع صندلی را به شکلی انتخاب کنید که مناسب فضای آشپزخانه شما باشد. اگر صندلی‌ها در فضای باریک و شلوغی هستند یا مدل با ارتفاع زیاد را نمی‌خواهید تا جزیره آشپزخانه‌تان آشفته نشود، مدل‌های بدون پشتی را انتخاب کنید که زیر کانتر قرار بگیرند.

اما اگر به راحتی بیشتر علاقه دارید دنبال انواع صندلی کانتر آشپزخانه با پشتی پهن باشید تا در آن بتوانید فرو بروید. اگر از صندلی خود در جایی که غذا سرو می‌شود می‌خواهید استفاده کنید باید صندلی‌هایی از جنس چرم چوب یا فلز را انتخاب کنید.

اگر زمان انتخاب صندلی جزیره دوست دارید از نوع روکش‌دار باشد روکش آن را از نوع میکروفیبر انتخاب کنید که راحت تمیز شود یا روکشی داشته باشد که تعویض آن مشکل نباشد.

در هر صورت چه سبک طراحی آشپزخانه شما سنتی روستایی یا معاصر باشد می‌توانید با توجه به نکات راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه ما مدلی را انتخاب کنید که ظاهر آن تکمیل کند. گرچه همیشه نیاز نیست همه چیز با همدیگر ست شوند.

به‌عنوان مثال اگر اتاق پذیرایی و ناهارخوری شما در مجاور آشپزخانه‌تان است لزومی ندارد صندلی‌ها را حتما با آن ست کنید.

 

انواع طرح صندلی کانتر آشپزخانه | هونیک

 

  • توجه به بودجه نکته‌ایی مهم در راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه

به آخرین مورد در مطلب راهنمای صندلی کانتر آشپزخانه خود رسیدیم که توجه به بودجه‌تان است. بدون شک زمان انتخاب صندلی اپن باید ابتدا ببینید چقدر می‌خواهید هزینه کنید. سپس براساس نیازهای خود نوع صندلی و جنس آن را انتخاب کنید.

 

سخن پایانی

امروزه انواع صندلی کانتر آشپزخانه تولید و روانه بازار می‌شوند. بنابراین امکان انتخاب صندلی جزیره مناسب برای برخی افراد بسیار مشکل است. در مطلب بالا به‌عنوان یک راهنمای خرید صندلی کانتر آشپزخانه به مواردی اشاره کردیم تا بتوانید با توجه به آن‌ها بهتر تصمیم‌گیری کنید. همچنین می‌توانید انواع صندلی کانتر استاندارد را در وب‌سایت مدرن سیستم مشاهده کنید و براساس طرح و ویژگی‌های آن‌ها مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران