جستجو

راهنمای خرید میز تحریر و معرفی ۸ مورد از انواع آن
  • ۴ شهریور ۱۴۰۲
  • (67)
  • 0

راهنمای خرید میز تحریر و معرفی ۸ مورد از انواع آن

 

پیشرفت علم و تکنولوژی در بسیاری از زمینه‌ها کار ما را راحت کرده است اما در عین حال باعث شده تا در بسیاری دیگر از زمینه‌ها با وسواس بیشتری عمل کنیم. خرید میز تحریر یکی از مواردی است که به ‌دلیل پیشرفت تکنولوژی و به‌وجود آمدن علم ارگونومی نسبت به گذشته به توجه و دقت بیشتری نیاز دارد. اگر به‌دنبال راهنمای خرید میز تحریر هستید که با تناسبات بدن شما و علم ارگونومی هماهنگ باشد، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

 

راهنمای خرید میز تحریر | هونیک

 

چرا انتخاب درست میز تحریر اهمیت زیادی دارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا باید به‌ دنبال خرید یک میز تحریر مناسب باشید. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدت زمان زیادی را باید پشت میز تحریر بگذرانید.
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با ستون فقرات مانند کمرد درد، گردن درد و مچ درد
  • میز تحریر بخش مهمی از دکوراسیون و فضای اتاق را به خود اختصاص می‌دهد.

 

معرفی ۸ مورد از انواع میز تحریر

در ادامه این راهنمای خرید میز تحریر، انواع میز تحریر را که می‌توانید تهیه کنید معرفی می‌کنیم.

۱) میز تحریر ساده

میزهای تحریر نوع کوچکتر و سبک‌تر میزهای کار به‌شمار می‌روند و از آن‌جایی که نوشتن عمده فعالیتی است که افراد پشت آن‌ها انجام می‌دهند، به میز تحریر شهرت دارند.

این نوع از میزها سطح مستطیل شکل نازکی دارند که زیر آن‌ها فضای باز وجود دارد و روی چهار پایه استوار هستند. بعضی از انواع میزهای تحریر ممکن است زیر صفحه خود یک کشو کوچک نیز داشته باشند.

۲) میز تاشو

طبق راهنمای خرید میز تحریر، میز تاشو انتخاب مناسبی برای افرادی است که دائما میز خود را جابه‌جا می‌کنند و تغییر دکوراسیون می‌دهند. سطح این میزهای نازک چنین قابلیتی را دارد تا به‌صورت یک تکه روی یکدیگر جمع شوند و به‌راحتی در کمد قرار بگیرند.

۳) میز اجرایی

استانداردترین میز تحریر موجود در بازار، میز اجرایی یا میز مدیریت است که فضاهای ذخیره سازی متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این میزها سطح بزرگی دارند که امکان کار کردن روی مسائل گوناگون را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

میز مدیریت یک فضای کار مستطیل شکل بزرگ دارد که پشت آن فضای کافی برای نشستن وجود دارد. همچنین در دو طرف میز چندین کشو برای ذخیره سازی قرار گرفته است.

۴) میز معلق

به‌عنوان یکی دیگر از نکات راهنمای خرید میز تحریر، اگر مدلی می‌خواهید که سبک باشد و فضای زیادی را اشغال نکند، میز معلق مناسب شما خواهد بود. این میزها را باید روی دیوار نصب کرده و به ‌دلیل نداشتن پایه، باید روی آن‌ها چیزهای سنگینی قرار ندهید.

میزهای معلق دو نوع دارند. یک نوع از آن‌ها ثابت است و قابلیت باز و بسته شدن ندارد و نوع دیگر به ‌دلیل بهره‌بردن از لولا می‌تواند در مواقع لزوم تا شده و جمع شود. معمولا این نوع از میزها برای دفترهای کاری که فضای مینیمالی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۵) میز منشی

نوع دیگر میزهای تحریر، میز منشی است. طراحی این میز طوری است که جای کمی را اشغال کند اما در عین حال بیشترین فضای ذخیره سازی را دارد. این نوع از میزها برای افرادی که نیاز به نوشتن و کارهایی از این قبیل دارند، بسیار مناسب است.

این میزها برخلاف اسمشان تنها برای منشی‌ها انتخاب نمی‌شوند، بلکه نویسندگان نیز به‌خوبی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

تفاوت میز منشی با دیگر انواع میز، در سطح کار آن است. این میزها سطح صافی ندارند و یک صفحه از پشت میز بالا می‌آید. اگر هدف شما بررسی نکات راهنمای خرید میز تحریر برای انتخاب یک میز منشی کلاسیک است، رنگ‌های محبوبی مانند گیلاسی، ماهگونی، سفید و بلوطی را توصیه می‌کنیم.

در بازار انواع میزهای مدرن منشی نیز وجود دارند. این میزها سیستم مدیریت کابل و سینی صفحه کلید دارند. علاوه ‌بر آن، میز منشی مدرن فضای کافی برای جاگیری لپ تاپ و موس دارد.

۶) میز کامپیوتر

با وجود رواج لپ‌تاپ‌ها و در نتیجه بی‌نیازی کاربران به میز مخصوص، هنوز هم افراد بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری استفاده کرده و بنابراین به میز کامپیوتر نیاز پیدا می‌کنند. این میزها امکان قرار گرفتن تمام اجزای کامپیوتر مانند کیس، مانیتور و چاپگر و ارتباط میان آن‌ها را فراهم می‌کنند.

علاوه بر فضای کافی برای قرار گرفتن اجزای مختلف سیستم کامپیوتری، این میزها قفسه‌های کوچک و اضافی را برای سایر وسایل مانند صفحه کلید دارند.

میزهای کامپیوتر بسته به نیاز کاربران آن‌ها طراحی‌های متفاوتی دارند. این میزها ممکن است فضاهایی را در بالای قسمت قرار گرفتن مانیتور، کشوها یا کابینت‌هایی در پایین میز داشته باشند. بنابراین اندازه میزهای کامپیوتر با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

از آن‌جایی که این میزها بزرگ و با ابهت هستند، برای کاربران حرفه‌ای و دانش آموزان انتخاب مناسبی خواهند بود. در این میزها اولویت طراحی براساس کارآمد بودن عملکرد میز است اما در عین حال آن‌ها می‌توانند طرح و رنگ‌های متنوعی داشته باشند.

۷) میز ایستاده

اگر شما هم از خطرات طولانی پشت میز نشستن اطلاع دارید و به‌دنبال راهنمای خرید میز تحریری هستید که نیاز به نشستن نداشته باشد، میزهای ایستاده را توصیه می‌کنیم بررسی کنید. این میزها برای سلامتی افراد مزایایی خوبی دارند.

به‌طور کلی سه نوع میز ایستاده داریم:

  • میزهای معمولی که امکان ایستاده کار کردن پشت میز معمولی‌تان را به کمک لوازم جانبی مانند جک برایتان فراهم می‌کنند.
  • میز کارهای ایستاده‌ای که بسته به نیاز شما می‌توانند بالا و پایین بروند.
  • میزهایی ایستاده ثابت که همیشه در ارتفاع بالا قرار دارند.

۸) میز L شکل

میز تحریر L شکل مناسب افرادی است که مدت زیادی را پشت میز کار خود می‌گذرانند و می‌خواهند عملکرد خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند. این میزها به‌ دلیل بهره‌مندی از دو فضای کار مستطیلی عمود برهم، فضای کار بیشتری را نسبت به دیگر انواع میز برای افراد فراهم می‌کنند.

همچنین با استفاده از این میزها می‌توانید در فضا صرفه‌جویی کنید و آن‌ها انتخاب مناسبی برای استفاده همزمان دو کاربر یا برگذاری جلسات هستند.

 

راهنمای خرید میز تحریر | هونیک

 

۳ فاکتور که باید قبل از خرید میز تحریر به آن‌ها توجه کنید

قبل از خرید میز تحریر، توجه به سه نکته زیر کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید:

۱) ابعاد

ابعاد میز تاثیر بسیار بالایی در خرید شما دارد. ابعاد میز باید متناسب با اهمیت طراحی دکوراسیون اداری باشد تا به این ترتیب جلوی دیگر استفاده مفید از فضاهای دیگر را نگیرد و آن‌ها را مختل نکند.

۲) شکل

شکل ظاهری میز تحریر علاوه بر آن که تاثیری بر ظاهر فضا و زیبایی آن دارد، بر فضای کار اتاق نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال اگر میز تحریر را برای یک فضای کار اشتراکی خریداری کنید، شکل آن در تعداد میزهایی که در فضای اتاق قرار می‌گیرند، تاثیرگذار است.

۳) محل ذخیره سازی و بقیه ویژگی ها

قبل از خرید میز تحریر، تعداد لوازم جانبی خود را در نظر بگیرید. این کار کمک می‌کند تا میزی را انتخاب کنید که با نیازهایتان هماهنگ باشد. مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه باید به آن‌ها توجه کنید، موارد زیر هستند:

  • میز مورد نظرتان در صورت نیاز باید به اندازه کافی کشو و قفسه برای ذخیره سازی لوازمتان داشته باشد.
  • در صورت استفاده از لوازم الکترونیکی داشتن پریز برق یک مزیت برای میز کامپیوتر به‌شمار می‌آید.
  • قابل تنظیم بودن ارتفاع میز کمک می‌کند تا در صورت خستگی ناشی از نشستن، بتوانید ارتفاع میز خود را به میز ایستاده تغییر دهید.

 

راهنمای خرید میز تحریر | هونیک

 

سخن نهایی

هیچ دو انسانی در جهان شبیه به‌یکدیگر نیستند و نیازهای مشابهی ندارند. بنابراین مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید میز تحریر، اطلاع داشتن از نیازها، ترجیحات و سبک مورد علاقه خودتان است. این کار کمک می‌کند تا از میان گزینه‌های مختلف در بین انواع سبک مبلمان اداری که در بازار وجود دارند، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بتواند نیازهایتان را برطرف کند و علاوه بر آن به جذابیت دفترتان بیفزاید. بعد از آن‌که در مورد نوع میز خود به انتخاب قطعی رسیدید، باید در مورد رنگ و اندازه آن تصمیم بگیرید. در این زمان لیست گسترده‌ای از گزینه‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که کیفیت ساخت، رنگ و مواد اولیه متفاوتی دارند.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران