جستجو

راهنمای خرید میز مدیریت و هر آنچه که باید قبل انتخاب بدانید
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (72)
  • 0

راهنمای خرید میز مدیریت و هر آنچه که باید قبل انتخاب بدانید

 

اتاق مدیر هر شرکت یا موسسه‌ای، محل برگزاری جلسات اداری و انعقاد قردادهای مهم بین رقبا یا سایر شرکا است. به‌همین سبب توجه به نکات راهنمای خرید میز مدیریت ، در هماهنگی کلی فضا و تاثیرگذاری آن بر حضار اهمیت بسیار زیادی دارد.

بدیهی است که مدیر هر شرکتی بالاترین رتبه را در آن مجموعه دارد، پس تفاوت دکوراسیون ظاهری و اجزای اتاق او با سایر بخش‌ها، امری عادی است. میز اتاق مدیر باید ابعاد، رنگ، جنس و اصول طراحی مناسبی داشته باشد که در این راهنمای انتخاب میز مدیریت به توضیح بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه شوید.

 

راهنمای خرید میز مدیریت | شرکت رنگ تهران

 

چرا میز مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

در دکوراسیون فضای اداری، طراحی هر بخش اهمیت و ارزش بالایی دارد. اما معمولا دکور اتاق مدیر و انتخاب اجزای آن مانند میز مدیریتی به دلایل زیر از اعتبار بالاتری برخوردار هستند:

۱. محل دیدارهای رسمی

هر شرکت برای پیشرفت کار یا پیشبرد آن در برهه‌های مختلفی از زمان، با اعضای شرکت یا سایر رقبا و مشتریان جلسات گوناگونی را تدارک می‌بیند. معمولا بیشتر مجموعه‌ها جلسات اولیه و مهم را در اتاق مدیر یا سالن‌های کنفرانس برگزار می‌کنند.

از سوی دیگر با توجه به تاثیر انکارناپذیر دکوراسیون داخلی بر جذب مشتریان، لازم است تا وسایل این اتاق به‌ویژه میز مدیریت را در نهایت دقت و حساسیت انتخاب کنید. دکور داخلی تا حد زیادی نشان‌دهنده اعتبار شرکت شما و همچنین میزان درآمد و سرمایه آن است. همچنین معیاری برای تصمیم‌ به همکاری مشتریانتان با شما محسوب می‌شود.

در نتیجه میز اتاق مدیریت باید ضمن زیبا و شکیل بودن، با سایر اجزای اتاق نیز هماهنگی داشته باشد تا بتواند هارمونی درستی را از نظر سبک دکور، رنگبندی و متریال مناسب، ایجاد کند.

۲. تاثیر بر سلامتی مدیر

مدیران هر شرکت بخش زیادی از زمان خود را پشت میز و در حال انجام وظایف اداری هستند. نشستن به‌ مدت طولانی پشت میزهایی که از ارگونومی درست برخوردار نیستند، سلامت ستون فقرات مدیران را تهدید خواهد کرد.

اما در عوض خرید گزینه‌ای مناسب و ساخته شده براساس اهمیت ارگونومی  ، می‌تواند ضمن بالا بردن کیفیت و کارایی مدیران، سلامتی آن‌ها را نیز تضمین کند.

 

در راهنمای خرید میز مدیریت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در بخش قبل راهنمای خرید میز مدیریت به اهمیت انتخاب چنین میزی اشاره کردیم. اما زمان خرید آن باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه آن‌ها را در قالب راهنمای انتخاب میز مدیریت، توضیح می‌دهیم.

۱. استاندارد بودن

ارگونومی میز مدیریتی که گاهی آن‌ را با عنوان استاندارد بودن نیز معرفی می‌کنند، موضوع بسیار مهمی است که جنبه‌های وسیعی را در بر می‌گیرد و بر سلامتی فرد تاثیر مستقیم دارد.

ارگونومی میز یا ابعاد استاندارد آن، به ‌معنی طراحی میز اداری براساس علم ارگونومی است که راحت‌ترین و بهترین رابطه را بین فرد و میز ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که در واقع این دو واژه معنی متفاوتی دارند اما در رابطه با میز اداری شامل مفهوم مشترکی هستند. پس معمولا از آن‌ها به‌جای یکدیگر استفاده می‌کنند.

به‌عبارت دیگر یک میز ارگونومی باید این قابلیت را داشته باشد تا با ویژگی‌های زیر، خطر آسیب‌های جسمی را در فرد به ‌حداقل برساند:

  • ارتفاع مناسبی داشته باشد تا افرادی با میانگین قد در هر جامعه بتوانند پس از تنظیم صندلی ارگونومیک خود، در راحت‌ترین حالت قرار گیرند.
  • سطح میز مات باشد و با بازتاب بیش از حد نور، باعث آسیب به بینایی و خسته شدن چشم‌ها نشود.
  • ابعاد آن برای قرار دادن وسایل اداری ضروری مناسب باشد.
  • اندازه آن طوری باشد که مدیر مجبور نشود برای دسترسی به لوازم روی میز، از جای خود بلند شود.
  • از جزئیاتی مانند کشو و محل ذخیره اضافی نیز برخوردار باشد.
  • فضای مناسب برای قرار دادن پاها و جلوگیری از خستگی زیاد داشته باشد.

در این بخش از راهنمای انتخاب میز مدیریت مطلبمان باید به ابعاد استاندارد میز مدیریت اشاره کنیم. این میزها باید حداقل ۱۲۰ سانتی‌متر و حداکثر ۲۰۰ سانتی‌متر طول داشته باشند. عرض استاندارد آن‌ها نیز با توجه به چنین طولی معمولا ۷۰ یا ۸۰ سانتی‌متر است.

اگر فضای کافی در اتاق مدیر وجود دارد، می‌توانید از بین میزهای با طول ۲۲۰ سانتی‌متر و عرض ۹۰ سانتی‌متر نیز انتخاب کنید. ارتفاع استاندارد میزهای مدیریت یکسان بوده و ۷۵ سانتی‌متر است. بعضی مدل‌ها قابلیت تغییر این ارتفاع را نیز تا ۸۰ سانتی‌متر و بیشتر دارند که البته ممکن است به ستون فقرات آسیب بزند.

 

راهنمای خرید میز مدیریت | شرکت رنگ تهران

 

۲. رنگ مناسب

یکی دیگر از اصولی که افراد و شرکت‌ها باید در راهنمای خرید میز مدیریت به آن توجه داشته باشند، رنگ مناسب و اهمیت طراحی دکوراسیون اداری، همچنین هماهنگ با فضای کلی اتاق مدیریت است. هارمونی رنگ‌ها تاثیر روانی مستقیمی بر بازدیدکننده دارد، پس به‌کار بردن نمونه‌های هماهنگ با یکدیگر مانند مکمل‌ها، می‌تواند انتخاب هوشمنده‌ای باشد.

همچنین چوب و رنگ طبیعی آن علاوه‌ بر ظاهری شیک و مجلل، با بیشتر طیف‌های رنگی هماهنگی دارد و استفاده از آن در هر فضایی درست است.

۳. سایز مناسب

میزهای مدیریتی معمولا در مقایسه با سایر نمونه‌های اداری ابعاد بزرگتری دارند. بیشتر بودن طول و عرض این مدل میز، امکان قرار دادن انواع وسایل مورد نیاز را روی آن فراهم می‌کند. زیرا معمولا روی میز مدیران علاوه ‌بر سیستم کامپیوتر و سایر اسناد عادی، یک ست اداری نیز وجود دارد.

اما نکته مهم در راهنمای انتخاب میز مدیریتی، تناسب بین اندازه میز با متراژ اتاق است. ساده بخواهیم بگوییم، مدل‌های بسیار بزرگ برای اتاق‌های کوچک مناسب نیستند و میزهای کوچک در اتاق‌های بزرگ نامتناسب به‌نظر می‌رسند.

۴. متریال مناسب

میزهای اتاق مدیریت را نیز مانند سایر نمونه‌های اداری از جنس‌های مختلفی مانند، ام دی اف، چوب، فلز، شیشه و غیره می‌سازند که در ادامه رایج‌ترین آن‌ها را توضیح می‌دهیم. یک میز مدیریتی مناسب باید ضمن داشتن ظاهری زیبا، استحکام و مقاومت کافی نیز داشته باشد.

پس شرکت‌ها با توجه به این دو ویژگی و همچنین تناسب بین متریال با سبک کلی فضا، بهترین جنس را انتخاب می‌کنند. دقت داشته باشید که بهترین گزینه برای هر اتاقی و با هر دکوراسیونی معیار ثابتی ندارد. به‌عنوان مثال در اتاق‌های مدرن ام دی اف جزو بهترین انتخاب‌ها است و چوب جزء جدا نشدنی دکور کلاسیک به‌شمار می‌آید.

میز مدیریت ام دی اف

تمام بخش‌های چنین میزی از جمله تابلوی میز، صفحه میز پایه‌ها، فایل و… همگی از جنس ام دی اف هستند. این ام دی اف می‌تواند روکش‌های متفاوتی داشته باشد از جمله ملامینه، هایگلاس یا ام دی اف برجسته طرح چوب. در بازار ام دی ای اف طرح سنگ را نیز می‌توانید پیدا کنید که تنوع بالایی به این میزها داده است.

میز مدیریت پایه استیل

این میزها پایه‌هایی از جنس فلز استیل دارند. مزیت استفاده از این میزهای مدرن افزایش نور اتاق شما است و برای فضاهایی استفاده می‌شوند که نور کمی دارند.

میز مدیریت وکیومی

این میزها را از ام دی اف خام و روکشی که به کمک دستگاه روی آن وکیوم می‌شود، تولید می‌کنند. روکش وکیوم در واقع محصول و شی مشخصی نیست، بلکه فرآیندی است که از ابزار و فناوری وکیوم، برای ایجاد خلاء و فشرده کردن ذرات بهره می‌برند.

روکش وکیوم استحکام بسیار بالایی با کمترین ضخامت ممکن را دارد و میزهای مدیریت وکیومی محبوبیت بالایی دارند.

میز مدیریت شیشه‌ای

به‌عنوان یک نکته دیگر از راهنمای انتخاب میز مدیریت باید بگوییم میز مدیریت شیشه‌ای جزو میزهای مدیریت مدرن است که برای دکوراسیون‌های مدرن انتخاب می‌شود. البته عیب آن‌ها زودتر لکه‌دار شدن است ولی نمای متفاوتی به فضای اتاق شما می‌بخشند. میزهای مدیریت تمام شیشه‌ای نیز در بازار وجود دارند که البته به دلیل خطراتی که ممکن است داشته باشند، کمتر انتخاب می‌شوند.

هر یک از این متریال‌ها مزایا و معایبی دارند که در این بخش از راهنمای خرید میز مدیریت، خلاصه‌ای از آن‌ها را به شرح زیر آورده‌ایم:

  • چوب‌های باکیفیت جزو بادوام‎‌ترین جنس‌های مناسب برای ساخت میز مدیریتی هستند.
  • نقطه منفی میزهای چوبی، قیمت بسیار بالای آن‌ها است.
  • میزهای چوبی برای اکثر فضاهای اداری مناسب هستند.
  • در استفاده از میزهای فلزی یا ام دی اف محدودیت نوع دکور وجود دارد.
  • قیمت ام دی اف و فلز پایین‌تر از چوب بوده اما مقاومت آن‌ها نیز به‌ همان میزان کمتر است.

۵. توجه به هزینه

یکی دیگر از مواردی که افراد باید هنگام استفاده از راهنمای خرید میز مدیریت به آن توجه داشته باشند، هزینه مورد نیاز برای خرید آن است. قیمت هر میز با توجه به عوامل زیر متفاوت خواهد بود:

  • جنس
  • ابعاد
  • شکل ظاهری
  • داشتن اصول ارگونومی
  • شرکت یا برند تولیدکننده آن
  • طراحی مدرن یا کلاسیک

 

راهنمای خرید میز مدیریت | شرکت رنگ تهران

 

سخن نهایی

مطلب راهنمای خرید میز مدیریت بالا به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین گزینه موجود را برای شرکت و محل کار خود تهیه کنید. اما حتی گاهی با وجود در نظر گرفتن نکات مهم، نداشتن اطلاعات کافی در زمینه دکوراسیون یا انواع میزهای اداری ممکن است منجر به خرید ناموفقی شود.

به‌همین علت همواره بهترین راه کمک گرفتن از افراد متخصص است. چون آن‌ها با توجه به نیازتان و دکوراسیون و ابعاد اتاق مدیریت، بهترین مدل‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران