جستجو

راهنمای خرید میز ناهارخوری و نکاتی که در انتخاب آن باید در نظر بگیرید
  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • (73)
  • 0

راهنمای خرید میز ناهارخوری و نکاتی که در انتخاب آن باید در نظر بگیرید

 

میز ناهارخوری می‌تواند قلب خانه شما را شکل دهد محلی که دور آن برای غذاخوردن جمع می‌شوید و خاطره می‌سازید. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که انتخاب میز ناهارخوری مناسب و استاندارد روی سلامتی بدن تاثیر می‌گذارد. چون حالت نشستن را بهبود می‌بخشد، حواس‌پرتی را کم می‌کند و تمرکز روی غذا خوردن بیشتر می‌شود. حتی یک تحقیق نشان داده است که غذا خوردن دور چنین میزی می‌تواند در وزن سالم‌تر افراد تاثیر بگذارد. با توجه به اهمیت این میز این مطلب را به یک راهنمای خرید میز ناهار خوری اختصاص دادیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

 

در خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات خرید میز ناهارخوری که در ادامه توضیح می‌دهیم به یک انتخاب مناسب کمک می‌کند.

  • توجه به جنس

یکی از مهمترین موارد، انواع جنس میز ناهارخوری است که باید بهش توجه شد پس راهنمای خرید میز ناهارخوری خود را با معرفی انواع این میز از نظر متریال شروع می‌کنیم.

چوب

می‌توان فرض کرد که قصد دارید از میز خود مدت زمان زیادی استفاده کنید. بنابراین اگر یک انتخاب بادوام می‌خواهید، میزهایی از جنس چوب محکم مانند کاج چوب، ساج چوب رز یا هر چوب محکم دیگری را توصیه می‌کنیم.

در دراز مدت متوجه دوام بیشتر این متریال در مقابل چوب‌هایی مانند ام دی اف و تخته چندلا خواهید شد.

- مزایا

دوام بالا و مرمت راحت

- معایب

انبساط و انقباض در اثر حرارت یا رطوبت و چوب می‌تواند آثار فرسودگی را نشان دهد.

قیمت بیشتر در مقایسه با متریال‌های دیگر

شیشه

زمان انتخاب میز ناهارخوری شیشه‌ای گزینه‌های زیادی در دست دارید از شیشه مات و استین گلس گرفته تا شیشه شفاف و رنگی. اگر اتاق شما زیاد نورگیر نیست میزهای ناهارخوری شیشه‌ای انتخاب خوبی هستند. چون نور از میان شیشه عبور کرده و فضای اتاق شما را روشن می‌کند.

- مزایا

قیمت ارزان

با نگهداری مناسب چندین دهه‌ می‌تواند دوام آورد.

- معایب

به‌راحتی لک و اثر انگشت را نشان می‌دهد و در اثر حرارت می‌تواند ترک بخورد یا بشکند.

سنگ

میزهایی که سطح بالایی آن‌ها از سنگ باشد از جمله مرمر کامپوزیت و کوارتز می‌توانند فضای خانه شما را شیک‌تر نشان دهند. با این‌حال نگهداری از آن‌ها سخت است و باید دائما آن‌ها را تمیز کرده و مجددا آب‌بندی کنید.

- مزایا

محکم و با دوام

- معایب

فوق‌العاده متخلخل و با قابلیت جذب لکه

سنگ می‌تواند بشکند یا ترک بخورد و مرمت آن سخت باشد.

سنگ‌هایی مانند مرمر قیمت فوق‌العاده بالایی می‌توانند داشته باشند.

لمینت

از لمینت‌ها معمولا به‌عنوان یک لایه زیرین تزئینی برای متریال اصلی مانند ام دی اف استفاده می‌کنند. زمان انتخاب میز ناهارخوری با این متریال متوجه قیمت بسیار پایین آن‌ها خواهید شد ولی جدا از آن دوام کمی نیز دارند.

- مزایا

کمتر به نگهداری نیاز دارند.

مقاوم نسبت به لک افتادن

- معایب

اغلب بی‌کیفیت هستند.

فلز

فلز ماده‌ای محکم بادوام و گزینه‌ای محبوب برای پایه‌های میز است. زمان انتخاب میز ناهارخوری فلزی می‌توانید به جنس فلز آن (استیل ضدزنگ روی و برنج) و نوع کار روی آن (ساده رنگی و لاکی شده) دقت کنید.

- مزایا

به‌راحتی آسیب نمی‌بیند.

قیمت کمتر در مقایسه با چوب

- معایب

می‌تواند لکه و اثر انگشت را نشان دهد.

نیاز به استفاده از ابزار خاصی برای تمیز کردن دارد.

مرمت فلزات رنگی آسیب‌دیده بسیار سخت است.

 

انواع جنس و طرح میز ناهارخوری | هونیک

 

  • توجه به سایز اتاق

یکی دیگر از نکات خرید میز ناهارخوری توجه به سایز اتاق است. بدون تردید باید میزی را انتخاب کنید که در فضای مورد نظرتان جا شود. نه تنها باید اندازه میز را در نظر بگیرید بلکه اطراف آن نیز باید ۱ متر فضای خالی داشته باشد.

برای تجسم وزن بصری میز ناهارخوری خود اطراف فضایی که می‌خواهید آن را قرار دهید با توجه به ابعاد دقیق میز، نوارکشی کنید. سپس از صندلی‌ها و میزهای موجود خود برای درست کردن نمونه‌ای شبیه به آن استفاده کنید.

  • توجه به نیاز خودتان

یکی دیگر از نکات خرید میز ناهارخوری این است که از خود بپرسید چه کارکردی باید برایتان داشته باشد؟ آیا از آن برای پذیرایی از مهمانان و در جشن‌ها استفاده می‌کنید؟ یا وعده‌های غذایی روزانه خانواده خودتان؟ همچنین معمولا دور این میز چه تعداد افراد خواهند نشست؟

زمانی که به این پرسش‌ها جواب دهید می‌توانید تصمیم بگیرید میز ناهارخوری شما باید چه شکلی باشد. به یاد داشته باشید که یک میز چهارضلعی فضای نشستن کمی دارد یا دوطرف آن کوتاه هستند و فقط یک نفر در انتهای آن می‌تواند بنشیند.

در طرف مقابل اطراف یک میز دایره‌ای شکل یا بیضوی می‌توانید صندلی‌های بیشتری قرار دهید و انتخابی مناسب برای زمانی است که مهمانان بیشتری دارید. همچنین جاگیری میز را در نظر بگیرید.

همچنین یک میز ناهارخوری گرد یا مستطیل می‌تواند به‌خوبی تکمیل‌کننده فضای یک اتاق طویل باشد اما یک میز گرد برای یک فضای با دکوراسیون یک‌دست‌تر بهتر است.

از طرفی اگر محدودیت فضا دارید و همچنان باید جای بیشتری برای نشستن در نظر بگیرید می‌توانید میزهایی را انتخاب کنید که با توجه به ویژگی‌های خود باز می‌شوند و افراد بیشتری می‌توانند دور آن بنشینند.

  • توجه به بودجه

به مهم‌ترین بخش راهنمای خرید میز ناهارخوری خود یعنی توجه به بودجه‌تان رسیدیم. قیمت یک میز را عوامل گوناگونی تعیین می‌کنند که از جمله آن‌ها باید اندازه، جنس، سبک و طراحی را نام ببریم. اگر بودجه کمی دارید ببینید میز شما باید حتما چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

بنابراین اگر میزی نظر شما را جلب کرد و اکثر ویژگی‌های مورد نظرتان را داشت در انتخاب آن تردید نخواهید کرد. از طرفی می‌توانید زمان انتخاب میز ناهارخوری به انواع دست دوم آن نگاهی بیاندازید.

گاهی هیچ چیزی از یک میز چوبی دست دوم که از خراش‌ها و فرسودگی‌های متعدد جان سالم به در برده است محکم‌تر نیست. چنین میزی می‌تواند بدون نیاز به هزینه زیاد فضای اتاق شما را متحول کند.

  • توجه به دکوراسیون فضا

یکی دیگر از نکات خرید میز ناهارخوری توجه به دکوراسیون فضای اتاق شما است. قبل از هزینه باید نوع میز و طراحی آن را در نظر بگیرید. در بازار انواع میزهای با طراحی کلاسیک یا مدرن وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

انتخاب شما باید با دکوراسیون داخلی منزلتان هماهنگ باشد و حس خوبی به جا بگذارد. به‌ویژه آن‌که افراد تمایل دارند از میز ناهارخوری خود تا مدت‌ها استفاده کنند.

 

انتخاب میز ناهارخوری گرد یا مستطیل بستگی به فضا منزل دارد | هونیک

 

  • توجه به نگهداری ساده از میز

آیا می‌خواهید میزی بخرید که کمتر نگران نگهداری از آن باشید؟ جدا از در اولویت گذاشتن متریالی مانند چوب و شیشه باید به کیفیت ساخت میز مورد نظر نیز دقت کنید.

نگاهی به زیر میز و نوع اتصال پایه‌های آن بندازید. زمانی که چوب به چوب وصل شده باشد نشانه یک کیفیت محکم است. اما اگر از لولاهای بسیار زیادی استفاده شده باشد کیفیت ساخت پایین‌تر را نشان می‌دهد. اگر بین لولاها و محل اتصال پایه‌های میز شما فضای خالی باشد خودتان را برای مواظبت بیشتر از آن میز آماده کنید.

  • توجه به رنگ میز

انتخاب میز ناهارخوری رنگی جالب است اما باید توجه کنید به مرور زمان بعضی از رنگ‌ها ممکن است از مد بیافتند. با توجه به تغییر و تحول دائمی ترندهای دکوراسیون در عرض چند سال یک رنگ می‌تواند از جذاب بودن به غیرجذاب تبدیل شود.

با این‌حال رنگ‌های اصلی مانند قرمز، آبی و زرد گزینه‌ای امن و ساده هستند و با گذشت زمان با دکورهای مختلف ست می‌شوند. گرچه دقت کنید جنس میزهای ناهارخوری رنگی محدود به لمینت و روکش طبیعی چوب است مگر این‌که بخواهید میز چوبی فعلی خود را رنگ کنید.

  • تصمیم بگیرید به چه بخش‌هایی واقعا نیاز دارید

اکثر میزهای ناهارخوری صندلی مخصوص خود را دارند اما به‌عنوان یکی دیگر از نکات خرید میز ناهارخوری باید ببینید به تمام این صندلی‌ها نیاز دارید یا نه.

اگر یک دیوار بدون استفاده دارید (و برایتان تعداد افرادی که دور میز می‌نشینند مهم نیست) می‌توانید یک طرف میز را به دیوار تکیه دهید و طرف دیگر آن صندلی بگذارید. به این شکل از فضای خود حداکثر استفاده را بردید و همچنین مقداری در پول خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

از این نوع از میز معمولا در فضای باز نیز استفاده میشود.

 

توجه به رنگ میز ناهارخوری و ست شدن آن با دکوراسیون | هونیک

 

سخن نهایی

نشستن دور یک میز بدون وجود عامل مزاحمی مانند تلویزیون یا سایر دستاوردهای فناوری توجه انسان را به‌طور کامل روی لذت ساده غذاخوردن جلب می‌کند و برای سلامت او نیز بهتر است.

بنابراین در قالب یک راهنمای خرید میز ناهار خوری در بالا به نکاتی اشاره کردیم تا با توجه به آن‌ها بتوانید مناسب‌ترین گزینه را برای خرید مبلمان خانگی خود تهیه کنید و بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

 


ثبت نظر

نظرات کاربران