جستجو

۸ نکته‌ای که قبل از خرید صندلی کانتر باید بدانید!
  • ۴ شهریور ۱۴۰۲
  • (72)
  • 0

۸ نکته‌ای که قبل از خرید صندلی کانتر باید بدانید!

 

با کوچکتر شدن خانه‌ها وسایلی طراحی شده‌اند که به افراد اجازه می‌دهند از کمترین فضا بیشترین استفاده را ببرند و صندلی کانتر یا اپن یکی از این وسایل است.

صندلی کانتر گزینه‌ای مناسب برای نشستن برای هر فضایی از خانه شما است از آشپزخانه گرفته تا اتاق ناهارخوری. تنوع این صندلی‌ها باعث شده است که در هر فضایی قابل استفاده باشند. اما قبل از خرید این صندلی‌ها باید به نکات گوناگونی دقت کنید.

بنابراین تا انتهای این مطلب به‌عنوان یک راهنمای خرید صندلی کانتر همراه ما باشید تا این نکات را به شما توضیح دهیم.

 

خرید صندلی کانتر رستورانی | هونیک

 

صندلی کانتر چیست؟

صندلی کانتر را باید نوعی صندلی رستورانی معرفی کنیم که افراد می‌توانند پشت پیشخوان روی این صندلی به‌راحتی بنشینند. اما توجه داشته باشید که صندلی کانتر صندلی است که پشت پیشخوان بارها، میزهای رستورانی با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت پیشخوان آشپزخانه یا هر قسمت دیگر مخصوص غذاخوری استفاده می‌شوند. 

صندلی‌های کانتر باید به اندازه کافی ارتفاع داشته باشند یا بلندتر از یک میز رستوران با ارتفاع معمولی باشند. ارتفاع استاندارد برای چنین صندلی به‌طور متوسط ۹۱ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین است. طبیعتا نشیمن‌گاه صندلی کانتر باید ۶۱ تا ۶۹ سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد.

 

معرفی انواع صندلی کانتر

در ادامه این راهنمای خرید صندلی کانتر، انواع آن را معرفی می‌کنیم.

صندلی کانتر فلزی

این صندلی‌ها بدنه فلزی دارند و بیشتر در محیط‌های آموزشی یا اداری استفاده می‌شوند. گرچه افرادی که دکوراسیون منزل خود را مدرن انتخاب می‌کنند، به استفاده از این صندلی‌ها نیز علاقه دارند. دقت کنید که صندلی کانتر فلزی برای خانه‌های با دکوراسیون کلاسیک یا سلطنتی مناسب نیست.

صندلی کانتر چوبی

همان‌طور که از اسم این صندلی‌ها مشخص است، بدنه چوبی دارند. اکثر این صندلی‌ها ۴ پایه دارند و برخلاف دیگر مدل‌ها، فاقد یک پایه ثابت هستند. این صندلی‌ها گزینه‌ای مناسب برای خانه‌های با دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک هستند.

از طرفی رنگ چوب آن‌ها می‌تواند فضای شما را گرمتر و صمیمی‌تر نشان دهد. از این صندلی کانتر در کنار اپن آشپزخانه نیز می‌توانید استفاده کنید.

صندلی کانتر پلاستیکی

در بازار صندلی کانتر پلاستیکی را نیز می‌توانید پیدا کنید. بخش نشیمن‌گاه این مد‌ل‌ها از پلاستیک است اما پایه‌ای به جنس فلز یا چوب دارند. دقت کنید میزان آسیب‌پذیری این صندلی‌ها در مقایسه با دو مدل قبلی بیشتر است، مگر این‌که در ساخت آن‌ها از پلاستیک تقویت شده استفاده کرده باشند.

 

در خرید صندلی کانتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

به بخش اصلی راهنمای خرید صندلی کانتر خود رسیدیم که نکات مهمی است که باید در نظر بگیرید.

۱) جنس

در بالا انواع صندلی کانتر را معرفی کردیم و گفتیم بدنه یا پایه آن‌ها از جنس چه چیزی می‌تواند باشد. اما قسمت نشیمن‌گاه این صندلی‌ها از متریال متفاوتی ممکن است ساخته شود از مخمل و پارچه گرفته تا چرم. استفاده از متریال متفاوت نه تنها روی ظاهر و حس صندلی تاثیر می‌گذارد، بلکه روی دوام و راحتی تمیز کردن آن نیز تاثیرگذار است.

به‌عنوان مثال نگهداری صندلی‌های کانتر چرم مصنوعی و تمیز نگه داشتن آن‌ها بسیار ساده است و از طرفی بیشترین دوام را دارند. تمیز کردن انواع صندلی کانتر چوبی نیز راحت است اما دوام آن‌ها به نوع چوب و پرداخت آن بستگی دارد.

اگر هم دنبال یک صندلی کانتر شیک هستید، مدل‌های مخمل یا چرم واقعی را می‌توانید انتخاب کنید که البته قیمت بالاتری دارند.

 

صندلی کانتر چیست | هونیک

 

۲) ارتفاع

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید صندلی کانتر توجه به ارتفاع مدل انتخابی‌تان است. در بازار سه نوع متفاوت صندلی کانتر را از نظر ارتفاع می‌توانید پیدا کنید. صندلی کانتر معمولی که کمترین ارتفاع را دارد و برای پیشخوان‌های معمولی آشپزخانه‌ها ساخته شده است.

صندلی بار که اندکی ارتفاع بیشتری دارد و صندلی مخصوص داور یا ناظر که بزرگتر از دو مدل دیگر است. پس از تصمیم در مورد ارتفاع صندلی باید تقریبا ۳۱ سانتی‌متر بین نشیمن‌گاه و کانتر فاصله باشد تا پاهایتان به اندازه کافی جا داشته باشند.

همچنین می‌توانید هنگام خرید صندلی کانتر با قابلیت تنظیم ارتفاع را بخرید تا افراد زمان نشستن روی آن، ارتفاع صندلی را با توجه به راحتی خود تغییر دهند. از این صندلی‌ها برای پیشخوان‌های متفاوت می‌توانید استفاده کنید و انتخاب مناسبی برای افرادی است که خانه خود را دائما عوض می‌کنند.

۳) رنگ

رنگی که برای صندلی کانتر خود انتخاب می‌کنید، تاثیر مهمی روی ظاهر و حس داخل اتاق دارد. صندلی‌های کانتر خاکستری بسیار محبوب هستند، چون با هر طرح رنگی جور در می‌آیند. همین حرف را می‌توانید در مورد مدل‌های به رنگ سفید بزنیم.

گرچه اگر مدلی به رنگ اندکی روشن‌تر را می‌خواهید، صندلی‌های کانتر سبز یا نارنجی را توصیه می‌کنیم که مقدار کنتراست رنگ داخل فضا را بیشتر می‌کنند.

۴) ویژگی‌های خاص

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید صندلی کانتر توجه به ویژگی‌های خاص آن است. به‌عنوان مثال بعضی از صندلی‌ها گردان هستند، نوعی دیگر از آن‌ها دسته دارند و ارتفاع بعضی مدل‌ها را نیز می‌توانید تغییر دهید. در بازار مدل‌هایی را نیز می‌توانید پیدا کنید که پشتی دارند تا کاربر زمان استفاده از صندلی بیشتر احساس راحتی کند.

۵) محل مورد استفاده

برخلاف تصور خیلی از افراد از صندلی کانتر می‌توانید در محل‌های گوناگونی استفاده کنید، مانند محیط کار، رستوران یا خانه. بنابراین قبل از خرید محل مورد استفاده از صندلی را در نظر بگیرید.

۶) سبک و طراحی

سبک و طراحی صندلی مورد نظرتان یکی دیگر از چیزهایی است که در راهنمای خرید صندلی کانتر خود باید به آن اشاره کنیم. آیا مدلی می‌خواهید که دکوراسیون فعلی شما را متحول کند یا با آن مطابقت داشته باشد؟ خرید مدل‌های به سبک‌ها و طراحی‌های گوناگون کاملا ظاهر فضای شما را تغییر می‌دهد.

در بازار انواع صندلی کانتر به سبک‌های معاصر یا مدرن، سنتی، روستایی، صنعتی و اسکاندیناویایی وجود دارد.

۷) راحتی

بدون شک خرید صندلی که استفاده از آن راحت نباشد، منطقی نیست. در نظر بگیرید چه فرد یا افرادی بیشتر از همه قرار است از صندلی استفاده کنند و نیازهایشان چیست. به‌عنوان مثال استفاده از مدل‌های دارای دسته بسیار راحت است و کاربر زمان نشستن روی صندلی با پشتی، احساس آرامش بیشتری می‌کند.

۸) فضا و تعداد صندلی مورد نیاز

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید صندلی کانتر توجه به فضای موجودتان و تعداد صندلی است که باید در آن قرار دهید. اگر محدودیت فضا دارید، باید مدل‌های کوچکتر را بخرید. اما اگر فضایتان بزرگ است، می‌توانید به سمت مدل‌های دارای پشتی و دسته بروید که راحتی بیشتری دارند و به پر کردن فضا نیز کمک می‌کنند.

 

انواع مبلمان خانگی | هونیک

 

سخن نهایی

با توجه به محدودیت فضایی که اکثر افراد در خانه‌های خود دارند، استفاده از راه حل‌هایی مانند صندلی کانتر بهترین پیشنهاد است. بنابراین در مطلب بالا در قالب یک راهنمای خرید صندلی کانتر، به نکاتی اشاره کردیم که باید به آن‌ها توجه کنید.

قبل از تصمیم همچنین به وجود کودک یا حیوان خانگی در خانه دقت کنید. به‌عنوان مثال اگر سگ یا گربه در خانه دارید، تمیز کردن صندلی‌های پارچه‌ای یا مخملی در مقایسه با چرم مصنوعی سخت‌تر خواهد بود.

از طرفی اگر کودک دارید، تنظیم ارتفاع صندلی بسیار مهم است و باید مطمئن شوید جنس صندلی کانتر نیز دوام بالایی دارد. توصیه می‌کنیم قبل از خرید مبلمان خانگی و انتخاب یک صندلی کانتر آن را با مدل‌های دیگر مقایسه کنید تا از انتخاب خود برای آشپزخانه‌تان یا هر فضای دیگر، مطمئن باشید.

 

 


ثبت نظر

نظرات کاربران